Alla inlägg den 30 maj 2010

Av Sofia - 30 maj 2010 10:30

Aj, vilken träningsverk jag har idag. Vi har nämligen ägnat dagen åt att göra båten sjösättningsklar vilket innebär en del arbete. Pappa tvättade först båten och sedan fick jag och Andreas samt mamma hjälpa till med resten. Först skulle båten behandlas med polish vilket man gnider in längs skrovets sidor. Därefter skall den torkas av när den har torkat. Pappa har köpt en stege med plattform så att man slipper stå på en vinglig trästegeo och jobba. Efter polish skall båten vaxas och sen skall även vaxet torkas av. Fast däremellan åkte vi hem och åt lunch, väldigt goda crepes. Jag valde att bottenmåla istället för att vaxa och det gick väl sådär. Vilket mest berodde på att färgen var väldigt lösflytande och blåste ur rollen. Så jag blev fint blåprickig överallt. Har fortfarande kvar en del blå färg på händerna som inte vill lossna. Ganska möra i kroppen var det dags att packa i bilen och åka hemåt. Tyvärr glömde vi våra jackor kvar i garderoben. Vi köpte glass i kiosken innan vi åkte, den var enormt god. Och jag somnade så gott i bilen på väg hem.


Veronica skulle komma och hälsa på oss på kvällen, hon och Andreas har inte träffats förut. Så hon kom vid sjutiden och vi hade en trevlig kväll med god middag och massa prat. Och efter allt detta slocknade jag som en stock i sängen.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards