Alla inlägg den 29 maj 2010

Av Sofia - 29 maj 2010 10:45

Så idag var det alltså dags för konfirmation av kusinen Jesper i Hälleviksstrands kyrka. Vädret var vackert men hu vilka iskalla vindar det blåste. Konfirmationsgudtjänsten var fin och konfirmanderna duktiga. Tyvärr hade prästen valt att avsluta med en psalm som normalt sett alltid sjungs på begravningar. En rätt ordenlig miss enligt mig. Sen var det lunch hemma hos Jesper vilket var väldig trevlig och enormt god mat. Särskilt västerbottenpajen, som var himmelsk. Och den fina desserten som Caroline hade lagat. Vi träffade lite släktingar på Jespers pappas sida (ja de är ju även släkt med Christopher) och tillsammans med några av dem tog vi sedan en promenad runt Strana. En tur till tv-masten blev det också, fy så många trappor det är upp dit men utsikten är hänförande. Och så öppnades det presenter, många fina saker fick han. Efter att vissa gäster hade åkt hem igen så spelade vi sällskapsspel som Jesper hade fått i present, familjeGeni. Det blev oavgjort mig mellan och min morbror. Sen så var det dags för Eurovision mojjen och vi tittade ute i Boa samtidigt som vi åt en supergod fisksoppa till middag. För första gången tycker jag att rätt låt vann, jag gillade verkligen det tyska bidraget. Och så blev det god natt och sov gott för alla.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards