Alla inlägg den 6 maj 2010

Av Sofia - 6 maj 2010 18:56

Maten är äten och disken är diskad. Vad skall jag göra nu? För något mer skolarbete är jag inte sugen att sätta igång med. Särskilt inte med tanke på att jag har till den siste maj på mig att göra uppgiften. Hm, kanske skall packa det som skall med till Linköping och Grebo i helgen eller så skall jag krypa upp i soffan och läsa i min bok. Fast jag borde ta en sväng till källaren och hämta upp kattsand. Sådär, nu har jag nog att göra resten av kvällen. Särskilt med tanke på att det är Lyxfällan på tv ikväll. Eiffeltornet kostade bara 33 kronor i frakt, det är en väggbonad från Ekelund Art.

Av Sofia - 6 maj 2010 11:51

Idag är jag gräsänka, det känns lite konstigt. Andreas har åkt hem till Linköping idag för han har tenta imorgon bitti. Så jag skall vara ensam i cirka ett dygn. Men det kommer nog inte att gå någon större nöd på mig. Katterna och Gunnar (fisken) håller mig sällskap. Dessutom har jag en hel del som skall göra idag också. Det blir skolarbete blandat med en tur till Hageby för att köpa strumpbyxor till helgen och så skall jag läsa i min bok som jag hämtade igår. Solen skiner och livet känns ganska bra just nu. Om jag skulle få ett sommarjobb här så skulle det kännas ännu bättre. Men än har jag inte gett upp hoppet. Förresten så har en blomma på min orkidée slagit ut, den första orkidée som jag har fått att blomma om, den var lila vilket jag hade hunnit glömma av. Det känns väldigt bra. Dagens lista ser ut som följer:

  • Ringa Maxi (personen jag sökte satt i möte hela dagen)
  • Vattna blommor
  • Byta handdukar
  • Handla i Hageby
  • Hämta saker i källaren
  • Betala vunnen auktion på Tradera, bild på vinsten finns nedanför
  • Skära ner kartongerna och ta dem till återvinningen
  • Göra klart uppgiften i miljöledning
  • Packa

  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards