Direktlänk till inlägg 28 januari 2011

Dag 12 – 10 saker du inte vet om mig

Av Sofia - 28 januari 2011 19:00

Oj, det här kan bli svårt. Nåja, jag rabblar väl upp saker som inte alla vet om mig.


1. Jag älskar att plocka hårstrån med pincett. Helst ska de vara svart och grova. Till Andreas stora nackdel, han har sådana på ryggen. Som jag gärna hade plockat jätteofta om jag bara hade fått.


2. Jag är maniskt rätt för bränder och drömmer mardrömmar om att brinna inne. Jag har varit rädd sedan jag var liten även om det har blivit bättre med tiden. Nu har jag ju tillochmed överlevt en brandövning med jobbet där jag fick släcka en brinnande docka.


3. Jag kan inte säga R. Detta är förmodligen ingen hemlighet för er som har hört mig prata. Vissa ord är värre att uttala än andra. Regeringen och ärgar är två sådana ord. Jag har någon konstig form av r-ljud och låter mest som en smålänning. Jag har gått hos talpedagog men det hjälpte inte. En tandläkare frågade för några år sedan om jag kunde säga bokstaven R och det kan jag ju inte. Det beror på att du är felkonstruerad i munnen sa hon då. Så det är inget jag kan göra något åt. Som liten kunde jag inte heller säga L utan sa j istället. Så lejon blev jejon.


4. Jag kommer aldrig skaffa en mobil med toucheskärm. Av den enkla anledningen att jag och sådan (touchskärmar) inte fungerar ihop. Jag trycker och trycker inte händer det något för det. Så jag är ganska irriterad på alla affärer som skaffar toucheskärm som man ska trycka på för att se var varan ligger.


5. Jag har feströkt under en kort period i mitt liv. Fast jag blev aldrig beroende och när rökförbudet kom på krogarna slutade jag. Jag rökte kanske 5 cigaretter i månaden och lyckades aldrig lära mig att dra halsbloss. I dagsläget tycker jag inte om när folk luktar rök.


6. Jag har gått från att vara kvällsmänniska till att bli trött både på morgonen och på kvällen.


7. När jag var 20 år åkte jag tåg till Växjö för att träffa en kille som jag hade pratat med på internet. Jag visste bara hans förnamn. Än idag undrar jag hur mina föräldrar vågade släppa iväg mig.


8. Jag blev psykiskt misshandlad av mitt ex och han bröt ner mig väldigt ordentligt. Jag grät jätteofta, drömde mardrömmar om att jag sprang runt och försökte få någon att köra mig till psykakuten. Idag är jag  näst intill helt återställd även om jag fortfarande kan drömma mardrömmar om honom. Men då väcker jag Andreas och så tröstar han mig.


9. Jag fick inte ha djur som liten så jag skaffade desto fler i en period av mitt vuxna liv (när jag bodde i Finspång med personen i punkt 8). Jag har haft hund, en annan katt, dvärghamstrar, guldhamstrar, gerbiler, marsvin, råttor och kaniner. I dagsläget har jag två katter och fyra fiskar (övriga har dött).


10. Jag är ordentligt gråhårig. Det har jag varit sedan jag var 21 och de blir bara fler med tiden. Det ligger visst i släkten och jag tänker inte färga håret. Så det som folk tror är mina blonda slingor är egentligen gråa hårstrån.

 
 
Ingen bild

mamma

29 januari 2011 10:54

ang.punkt 7: det undrar jag också. det går an att läsa om sånt här i efterskott när man et hur det slutat

 
Milla

Milla

30 januari 2011 16:54

Tack för tipset! Kan vara värt att prova. Dock har hon nästan aldrig diarré, haft nån enstaka gång förut.

http://principessans.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 11 maj 2014 16:35

I onsdags fyllde min älskade Andreas år, hela 28 år gammal blev han. Andreas föräldrar kom och hämtade mig på stationen och sedan åkte vi hem till vår lägenhet och åt hämtmat från Indra. Det är så gott med indisk mat. Egentligen hade jag planerat att...

Av Sofia - 2 maj 2014 17:12

Igår ringde Anna och frågade om jag ville följa med på hantverksmässa till Sturefors, Linköping. Och eftersom jag både hade hunnit duscha, klä på mig och inte hade något inplanerat för dagen följde med. Hon hade med sig sina två barn. Vi åkte till St...

Av Sofia - 16 april 2014 10:14

Nu har jag ju inte skrivit på ett tag. Men det händer så mycket på dagarna att jag inte hinner med. Nu är jag i Norrköping för imorgon bär det av till Göteborg. Tidigt ska jag och katterna ta tåget. Idag ska jag jobba hemifrån, jag har en del inläsni...

Av Sofia - 1 april 2014 21:23

Just nu är jag för trött och seg för att skriva ett längre inlägg så ni får hålla till godo med bilder från helgens Earth Hour på Stora torget i Enköping.                          ...

Av Sofia - 26 mars 2014 20:45

Jag har nästan hela mitt liv, eller i alla fall i många tyckt mycket om glas. Och då menar jag inte vanliga drickglas utan vackra glasprodukter från de svenska glasbruken i första hand. De få som nu är kvar. När jag var 11 år var jag i Växjö på Orref...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards