Alla inlägg den 30 januari 2011

Av Sofia - 30 januari 2011 18:56

Det var länge sedan jag la upp några bilder från vår vardag här på bloggen. Så nu kommer några.

  

 

Här syns några guppys och neontetror.

 

 Saga sover med sin nya leksak. En kong wubba mus

 

Marie sover på klösmöbeln. Det saknades skruvar så vi kunde inte montera den hela vägen upp till taket. Halkmattan under är för stor.

  

Marie sover i hängmattan på klösmöbeln.

 

Här syns lite mer av akvariet.

  

Marie sover på mina mjukisbyxor tillsammans med Andreas gosedjur Gägä.

Av Sofia - 30 januari 2011 17:28

Så här ser en vanlig dag ut hemma hos mig.

  • 06.00 Klockan ringer, alldeles för tidigt i min mening. Jag snoozar i tio minuter och kliver sedan ur sängen. Andreas sover kvar så sött. Tvättar mig, klappar katterna, packar väskan och äter frukost.
  • 07.00 Jag går utanför dörren, alltid lite sent och ställer mig vid busshållplatsen. Trots att jag är sen hinner jag med bussen. Kallt brukar det också vara och jag längtar tillbaka till sängen.
  • 07.15 Är jag framme på jobbet, fryser ganska ordentligt nu och tycker att det är varmt inne på kontoret. Säger god morgon till de som redan är där, rätt många personer är där vid sju. Sätter mig vid datorn, sveper in mig i min babyblå filt eftersom det drar kallt kring benen och börjar jobba. Läser först mailen och sedan börjar jag helt enkelt jobba. Vi brukar lyssna på Mix Megapol
  • 08.00 undrar jag varför klockan går så långsamt, jag är morgontrött. Plötsligt är klockan 09.30 och det är dags för frukost.
  • 09.30 Jag går och äter min andra frukost. Företaget bjuder på mackor med pålägg och dricka. Gott gott och så slipper man hungra ihjäl innan lunchen. Pratar lite med de andra personerna på jobbet.
  • 10.00 Tillbaka i min stol och dags att jobba vidare.
  • 11.00 Har jag fruktstund, tar en frukt framför datorn och skriver vidare.
  • 12.00 Dags för lunch, matlåda gäller såvida det inte är fredag. Då brukar vi gå ut och äta tillsammans.
  • 12.30 Tillbaka till datorn och där sitter jag fram till 14.30 Har jag med mig frukt kanske jag äter en till.
  • 14.30 Eftermiddagsfika, en kopp varm choklad brukar det bli.
  • 16.00 Jag stänger av datorn och går hem för dagen.
  • 16.30 Jag kommer hem, hälsar på katterna och slänger mig i sängen. Kattena struntar fullkomligt i  mig eftersom husse nyss gick hemifrån. Läser posten och så vidare.
  • Ibland är jag hungrig och lagar något att äta. Har jag ingen matlåda så gör jag iordning en sådan. Slötittar på tv och sköter om huset.
  • 21.20 Andreas kommer hem, pratar lite med honom och vid 22.00 är det sängen.

Så där ser en helt vanlig dag ut i Sofias liv, inte så uppseendeväckande men jag trivs. Det är skönt att jobba regelbundet.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards