Alla inlägg den 6 januari 2011

Av Sofia - 6 januari 2011 14:37

1. Hur gammal är du om fem år? 32

2. Vem var den sista du träffade? Andreas, annars var det nog tjejen i kassan på ICA
3. Hur lång är du? Hela 157 cm

4. Vilken var den senaste film du sett? Jag såg Dexter fast det är ju ingen film. Senaste filmen jag såg var Eclipse.

5. Vem ringde du senast? Hem, pratade med både mamma och pappa.

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Du är välkommen hem älskling, Jag är vaken när du kommer hem. Älskar dig. Kyssar 

7. Vad är dagens planer? Att göra en hel massa saker, där svara på frågor inte var en av dem men roligare än det jag hade planerat.

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Att skicka sms eller mail, men behöver jag prata mer så ringer jag.

9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Gifta, sen rätt många år tillbaka.

10. När såg du senast din mamma? I måndags, när hon lämnade oss på stationen.

11. Vilken ögonfärg har du? Grå/blå

12. När vaknade du idag? Vid tio över tio, jag har sovmorgon idag.

13. Har du någon gång hittat en katt? Nej, inte en vild katt. Mina katter hittar jag dock ibland på diverse oväntade ställen, som i mikron.

14. Vilken är din favoritplats? I min älsklings famn.

15. Vilken plats föredrar du minst? Tandläkarstolen.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Inte den blekaste aning.

17. Vad skrämde dig som barn? Det mesta, jag är fortfarande rätt lättskrämd.

18. Vem fick dig att skratta senast? Älsklingen tror jag att det var.

19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Hm, på gränsen. Jag äger inga men jag vet ju vad det är.

20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar, på hemma och på jobbet.

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Utan, känns så trångt annars.

22. Hur många kuddar har du i sängen? 2 när jag sover och 16 på dagarna.

23. Hur många landskap har du bott i? 2 tror jag.

24. Har du någon gång spytt på fyllan? Nej aldrig.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Går ganska mycket barfota hemma men även sockar och skor fungerar.

26. Är du social? Tveksamt, men jag kan om jag vill och måste.

27. Vilken är din favoritglass? Mammas hemgjorde jordgubbsglass eller vaniljglass. .

28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Köpa en större lägenhet samt spara en del pengar.

29. Tycker du om kinamat? Ja, om den är vällagad.

30. Tycker du om kaffe? Nopp, fast jag tycker om kaffesmak på vissa saker.

31. Vad dricker du till frukost? Mjölk hemma och varm choklad på jobbet

32. Sover du på någon särskild sida? På höger sida i den vänstra sidan av sängen.

33. Kan du spela poker? Nej

34. Tycker du om att mysa? Ja, fast jag är ordenligt less på ordet mysa.

35. Är du en beroendemänniska? Säkert, som de flesta andra har jag mina beroenden. Fast inget jag skulle klassa som missbruk.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej, fast kusinen har namnsdag på min födelsedag.

37. Vill du ha barn? Vet faktiskt inte, inte just nu iallfall.

38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska, i viss mån.

39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej aldrig.

40. Föredrar du havet eller en pool? Havet såklart. Född och uppvuxen på västkusten.

41. Vad spenderar du helst pengar på? Räkningar, mat och sådant som är måsten. Annars spenderar jag helst pengar på inredningssaker.

 42. Äger du dyra smycken? Nej, det skulle jag inte påstå.

43. Har du någon gång testat narkotika? Nej, faktiskt inte.

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Tandborsten.

45. Vem är den roligaste människan du känner? Jag känner bara tråkiga människor. Eller så är de flesta jag umgås med rätt roliga.

46. Välj ett ärr på din kropp? Ett på min arm som jag fick när jag bakade pepparkakor med klassen i gymnasiet, jag skulle ställa ut plåten på svalning och skar mig på fönsterblecket.

 47. Vad har du för ringsignal? Pirates of the Caribbean

48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Klart jag har, nallen Bibbi har ett par av mina gamla byxor.

49. Flirtar du mycket? Nej, jag har fast sällskap.

50. Vart togs din profilbild för din blogg? I min säng, det är katterna på den.

51. Kan du byta olja på bilen? Det tror jag inte men jag kan nog fylla på olja.

52. Har du fått fortkörningsböter? Nej

53. Vilken var den senaste bok du läste? Bisexuell

54. Läser du dagstidningen? På internet

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej men månadstidning, Sköna Hem

56. Dansar du i bilen? Låter trafikfarligt så det gör jag inte.

57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Bandit Rock

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? En att-göra-lista på jobbet

59. När var du i kyrkan senast? På Jespers konfirmation i våras

60. Vad är din favoriträtt? Fisk i någon form. Eller kyckling.

Av Sofia - 6 januari 2011 13:53

Idag är det röd dag och vi är således lediga. Fast dagen är snarare mest vit, det vräker ner snö. Jag tänkte jag skulle gå till Clas Olsons i Hageby men det får bli på stan imorgon istället, för då snöar det förhoppningsvis lite mindre. Jag fick dessutom kramp i min vadmuskel igår så jag tror jag går så lite som möjligt idag. Tänkte ha en hemmadag och försöka få lite ordning här, än så länge har det inte gått vidare bra. Fast nyårsväskan är uppackad, fast inte bortburen. Marie sover så sött i den att jag inte har hjärta att köra iväg henne. Dagens att göra lista är:

  • Handtvätta
  • Sortera tvätt inför morgondagen då Andreas ska tvätta
  • Städa badrummet
  • Vattna blommor
  • Sortera kvitton
  • Dammsuga
  • Frosta av frysen
  • Fundera ut vad jag ska ha på mig på Eddies dop

Än så länge har jag handtvättat och sorterat kvitton. Dags att göra något mer som står på listan.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards