Alla inlägg den 24 januari 2011

Av Sofia - 24 januari 2011 20:22

Hm, favoritsaker. Rent spontant skulle jag säga alla mina Georg Jensen saker. För att jag tycker att de är så snygga, jag tröttnar aldrig på dem och så har jag slitit rätt mycket för vissa av dem. Letat igenom halva internet efter en julmobil från 2000 och hittade den till slut i Tyskland. Eller så skulle jag säga alla mina vackra och sköna handdukar från Pelle Vävare. Eller mitt Höganäsporslin. Eller min säng som är skön. Fast egentligen skulle jag säga att datorn och mobilen är min favoritpryl, med dessa kan jag hålla kontakten med nära och kära.

Av Sofia - 24 januari 2011 20:13

Ännu ett inlägg som är ganska svårt att beskriva och kommer att bli kort. När jag var liten hade jag en bästis, det hade nog alla tjejer. Min var Veronica, våra mammor är kompisar. Och så umgicks jag med tjejerna i klassen, som de flesta andra barn. Dessutom bodde det många barn i mitt område så det fanns många att leka med. Och så hade jag alla vänner i stallet, somliga gick på min skola och andra inte. Men vi träffades i stallet. Under gymnasiet hade jag både bästisar och ett tjejgäng som jag umgicks med. Som de flesta andra tjejer. Det var inte ett så stort gäng men jag gillade dem. Efter gymnasiet återupptog jag kontakten med Veronica och vi var nära vänner ända tills jag flyttade hit och hon till Umeå. Kontakten rann ut i sanden men idag träffas vi ibland (vi bor på olika ställen). Vi var lite tjejer som umgicks och jag hade en del killkompisar. När jag började på Miljövetarprogrammet fick jag några få vänner men vi merparten av oss var inte alls på samma ställe i livet. Jag hade tröttnat på festandet för rätt länge sedan. Men jag och Helén kom bra överens och vi träffas fortfarande. Tyvärr har merparten av de jag hade som vänner flyttat så idag umgås jag mest med mina arbetskamrater på rasterna och uppskattar egentiden på kvällarna. Jag är helt enkelt inte en så oerhört social person. Men vänner är ändå viktigta och tur nog uppfann någon Facebook så att jag kan hålla kontakten med dem även om vi bor på olika orter. Och nästa vecka flyttar Annika hit så nu kan jag gå och fika med någon igen. Nu när Helén veckopendlar till Halmstad.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards