Alla inlägg under mars 2010

Av Sofia - 5 mars 2010 13:06

Sista dagen som ensamboende och det firar jag genom att plugga. Alla har vi våra olika idéer om vad som är roligt. Fast jag kan å andra sidan inte komma på något att göra som jag inte får göra när Andreas väl bo här. Det skulle väl vara att frossa i kaviar i så fall för det tycker han inte om. Men det känns inte så gott måste jag säga. Solen lyser idag från en klarblå himmel och jag tänker att jag borde försöka komma mig ut på en promenad idag. Fast det lär nog vara halt ute. Men en liten bit skall jag nog lyckas gå utan att slå ihjäl mig alltför mycket. Funderar på att gå en sväng till stan och köpa en stekpanna. För det behövs två om vi skall bo ihop jämt.

Av Sofia - 4 mars 2010 18:18

Nu har jag varit hemma i liten över en timme men jag är fortfarande kall. Det tog lång tid att ta sig runt mellan alla affärerna men jag har idag lämnat in cirka 10 jobbansökningar. Känns skönt, och fler skall jag lämna in någon annan gång. Bara att hoppas att det är någon som nappar också. Jag har gått enormt mycket idag så fötterna känner sig ganska ömma. Det är svårt att ta sig fram med all snö och halt är det också. Är rätt trött nu och funderar på att ta en ganska lugn kväll. Jag köpte en ny kampfisk idag, får se hur länge han lever. Jag namngav honom till Emil efter skådespelaren Emil Forselius som tog livet av sig igår. Jag tyckte han var väldigt duktig. Så fisken fick ära hans namn. Tror jag skall läsa lite i min Wallanderbok nu och försöka få upp en normal kroppstemperatur igen.

Av Sofia - 4 mars 2010 12:16

Idag har jag tagit ledigt från mina studier. Det känns som om jag behöver ha en sådan dag emellanåt för att sedan samla energi och fortsätta skriva eller läsa. Istället är tanken att jag skall ägna mig åt att åka runt i stan och lämna in mina ansökningar. Synd att jag inte har tillgång till en bill för i så fall skulle detta gå väldigt mycket snabbare än vad det gör när jag måste åka buss. Men det är bara att sätta fart, det kommer att kännas bättre när det väl är avklarat. Dock blir det inte alla företag på min lista men några skall jag allt lyckas klara av är tanken. Så nu skall jag ordna det sista innan jag ge mig av.

Av Sofia - 3 mars 2010 15:18

Nu är jag äntligen färdig med min miljöaspektstabell. Den var väldigt svår och jag vet inte alls hur bra den är. Det blir ingen promenad till Hageby idag, jag är alldeles för trött för det så jag skall gå till Netto och handla istället. Hoppas dock på att det är bra väder imorgon igen så att jag kan ta en promenad då. Jag har inte lika mycket tider att passa imorgon. Funderar på att avsätta morgondagen till städning av kök och dammtorkning av hyllor. För det behövs liksom våttorknign av golvet.


Uppdatering: Det var svinkallt ute så det var tur att jag bara gick till Netto och inte till Hageby. Fy vad det blåser kallt här.

Av Sofia - 3 mars 2010 14:10

Jag hittade lite kort på min kamera som jag hade tänkt att lägga upp i bloggen. Korten är tagna den senaste veckan.


 

Marie tycker inte om snöoväder och gömmer sig i husses täcke istället. Saga syns som en mörk figur i bakgrunden.

  

 Här är det varmt och skönt, jag är trött och kan knappt hålla ögonen öppna.  

Mitt första försök att göra cup-cakes. Det är chokladmuffins med riesenkola i och riesenkolafluff till. Mycket gott.  

En suddig närbild. De var godare än de såg ut att vara. Skall göra fler försök någon annan gång.   

Vår nya dörrskylt som kom idag. Får sätta upp den på söndag när Anreas har flyttat in här.  

Av Sofia - 3 mars 2010 13:26

Buhu var svår den här skoluppgiften var. Jag sliter mitt hår men förstår ändå inte särskilt mycket. Det är enormt svårt att få reda på miljöpåverkan från vissa restprodukter och det tar lång tid innan jag kommer någonstans känns det som. Men jag sliter på och hoppas att jag löser uppgiften idag. Skall skriva lite till innan jag tar en paus och en promenad.

Av Sofia - 3 mars 2010 11:41

Äntligen skiner solen. Idag är det strålande solsken från en klarblå himmel. Det var inte igår det var det känns det som. Tyvärr sammanfaller det med att jag har en inlämningsuppgift att skriva på idag men jag tänker ändå ta en paus och bege mig ut i solen. En promenad till Hageby får det bli så att jag kan lämna in lite jobbansökningar där. Men först blir det nog att skriva lite på min uppgift ändå, den skall vara klar idag.

Av Sofia - 2 mars 2010 18:58

Hu, nu sitter jag här och skriver på min miljöutredning. Det märks att klockan är ganska mycket för mina tankar blir mer och mer sega hela tiden. Fast jag har kommit ganska långt på vägen och egentligen är det inte så mycket mer som jag behöver göra idag vilket innebär att det skulle kännas skönt att få den delen avklarad. Jag har även skrivit massa på min miljöaspektstabell och det var lika svårt som jag trodde. Hur tusan skall jag veta hur hyttslagg eller glödskalsslam påverkar miljön? Hoppas att jag hittar något om det imorgon när jag skall skriva mer, annars får det vara som det är. Klockan åtta börja nya avsnitt av Simpons som jag fundera på att se, måste ju bedöma om de är sevärda eller inte. Och imorgon är det äntligen dags för säsong 2 av True Blood. Som jag har längtat. Ännu bättre blir det nästa vecka när älsklingen bor här och vi kan se det tillsammans. Vi är lika förälskade båda två i serien.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards