Alla inlägg den 5 mars 2010

Av Sofia - 5 mars 2010 23:25

Nu skall jag ta och sova är tanken. För imorgon ringer klockan vid åttatiden och jag som är så morgontrött kan behöva komma upp då. Ikväll har jag tittat på fyra avsnitt av Mordkommissionen så nu snurrar mitt huvud av danska. Skall bli skönt att träffa älsklingen imorgon igen. Men nu natti natti alla mänskobarn

Av Sofia - 5 mars 2010 18:05

Faktiskt, trots att jag kanske inte har gjort så mycket idag som jag borde göra. Å andra sidan förstår jag inte varför jag är stressad eftersom jag alltid hinner i god tid med alla mina inlämningsuppgifter. Oftast är de klara dagen innan eller ännu tidigare, aldrig så att jag behöver sitta i sista minuten. Med andra ord så är min stress lite överdriven tror jag. Därför har jag beslutat mig för att ta helg nu och bara slappa ikväll. Se en bra film, äta ett muffins och gosa med katterna. Imorgon bär det av till Linköping där vi först ska flyttpacka, sedan äta parmiddag tillsammans med Anna och Riikka och på söndagen slåss med alla andra människor på Ikea. Och så skall vi packa upp här också och helst hinna med att storhandla också. Men det kommer att gå bra, vi hinner allt för eller senare. Då återstår bara att tänka ut vilken film jag vill se ikväll, helst något ganska så lättsmält. Får se om jag hittar en bra Disneyfilm att titta på. Jag har även kvar halva Porco Rosso att titta på. Jag får helt enkelt kolla in mitt stora filmförråd.

Av Sofia - 5 mars 2010 15:00

Jag känner mig plötsligt så trött. Antagligen är det för att det är fredag och jag har haft en intensiv vecka känns det som. Huvudet väger flera ton känns det som och jag skulle kunna somna på stubben. Dock skall jag försöka hålla mig vaken, det är så onödigt att sova mitt på dan. Just nu saknar jag allt vad energi heter för skolarbete även om jag kanske borde göra lite till idag. Men inte just nu, jag vill bara vila. Huvudvärken kommer smygande så jag tar nog två tabletter och vilar en kort stund. Sen skall jag packa lite inför morgondagens tripp till Linköping och så måste jag dammsuga. Jag har drällt hår över halva golvet och katterna över den andra halvan.


Uppatering: Ibland hjälper visst 20 minuters sömn tillsammans med en varm och spinnande katt. Jag känner mig ganska mycket piggare nu. Så det är dags att dammsuga, packa, diska och vattna blommor.

Av Sofia - 5 mars 2010 13:06

Sista dagen som ensamboende och det firar jag genom att plugga. Alla har vi våra olika idéer om vad som är roligt. Fast jag kan å andra sidan inte komma på något att göra som jag inte får göra när Andreas väl bo här. Det skulle väl vara att frossa i kaviar i så fall för det tycker han inte om. Men det känns inte så gott måste jag säga. Solen lyser idag från en klarblå himmel och jag tänker att jag borde försöka komma mig ut på en promenad idag. Fast det lär nog vara halt ute. Men en liten bit skall jag nog lyckas gå utan att slå ihjäl mig alltför mycket. Funderar på att gå en sväng till stan och köpa en stekpanna. För det behövs två om vi skall bo ihop jämt.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards