Alla inlägg under mars 2010

Av Sofia - 20 mars 2010 13:24

Jag har hittat en ny sak som jag suktar efter. Den här skulle vara så snygg på insidan av vår ytterdörr. Ganska rimligt pris också, den kostar 490 kronor. Älsklingen får helt enkelt finna sig att få konkurrens av en viss herr Georg Jensen eller iallafall av hans företag.


  

Av Sofia - 20 mars 2010 11:46

Den här dagen började inte bra känner jag. Jag vaknade med huvudvärk och kände mig allmänt trött. Somnade om och sov till tio och nu segar jag mest. Jag har så svårt att få något ordentligt gjort och jag har ingen som helst energi till att skriva på min uppsats. Men det är ett måste och idag känner jag att jag bara ska vara glad om jag kommer någonstans i mitt skrivande. För det känns det som om jag inte gör. Tycker inte om dagar när jag inte mår som jag skall och kroppen men framför allt hjärnan är seg och kolasåsaktig. Hoppas verkligen att energin kommer åter senare.

Av Sofia - 19 mars 2010 23:02

Pajen blev hur god som helst. Vi åt den med lite vispad grädde. Imorgon kommer jag att lägga upp recept och bild så får ni se hur den såg ut. För nu skall vi gå och lägga oss efter att ha sett ett avsnitt av Hex.

Av Sofia - 19 mars 2010 17:59

Nu börjar min energi för skolarbetet att tryta lite grann men jag har bestämt mig för att jag skall skriva klart bakgrund och metod idag. Sen får det nog räcka för dagen. Ikväll skall vi i vanlig ordning se på Hex, vi har nog blivit lite beroende av den serien. Men den är så bra och spännande. Dessutom skall jag göra mitt livs första försök att baka en pekannötspaj, vi får se hur det går. Hoppas att det går bra och att den blir god. Tar ett kort och lägger upp här sen får ni se om hur den blev. Om det är någon som är intresserad. Blir den riktigt god så kommer även receptet.

Av Sofia - 19 mars 2010 12:02

Fast kanske inte vid närmare eftertanke. Vi har hur mycket som helst att plugga idag så det vore skönt om dagen gick lite långsamt så att vi hann med. Jag måste skriva på min uppsats i miljöekonomi och det känns som om jag ligger efter vilket innebär att jag måste skriva på idag. Fast jag brukar sällan ligga efter så mycket som jag tror så det går nog bättre än vad jag tror. Slut med svamlet och så skall jag börja skriva istället.

Av Sofia - 18 mars 2010 19:58

Nej jag längtar inte alls till julen egentligen men tittade vad jag hittade på nätet idag. Äntligen är de släppta. Den kommer nog att bli en ny favorit tillsammans med de andra. Såklart från Georg Jensen.


  


  

Av Sofia - 17 mars 2010 20:51

Nu ger jag upp mitt skolarbete för ikväll. Jag har iallafall påbörjat min uppsats i miljöekonomi. Får ta och skriva mer på den i resten av veckan. Fast imorgon skall vi tvätta och då brukar det inte bli så mycket pluggat eftersom tvätten tar nästan hela dagen. Men förhoppningsvis hinner jag ändå skriva någon/några sidor. Nu skall vi ta kväll och komma på något att göra i en timme innan True Blood börjar. Hitentills har det varit lika bra eller nästan bättre än den första säsongen. Hoppas verkligen att serien håller stilen och inte tappar som så många andra serier efter ett tag.

Av Sofia - 17 mars 2010 11:22

Jag känner mig så seg idag. Det var tungt att vakna imorse och jag vill helst ligga kvar i sängen och tryna. Men eftersom jag har skolarbete som måste göras så var det bara att masa sig upp. Nu känner jag mig lite piggare och jag har skrivit klart min bedömning av miljöaspekterna. Den är inlämnad vilket känns skönt, bara några mindre delar kvar i den inlämningen. Men nu skall jag istället fokusera på miljöekonomi och den inlämning som jag har där. Men först skall jag ta en liten paus och dammsuga. Så att jag orkar sätta fart sen. Och så måste jag boka en tvättid idag. Det är så fullt i tvättkorgen nu. Blir så när man här två personer istället för en.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards