Alla inlägg under oktober 2008

Av Sofia - 17 oktober 2008 15:04

Här kommer dagens första inlägg. Här händer det inte särskilt mycket faktiskt. Jag har dammsugit ordenligt idag och så har jag handlat mat. Det ekade ganska tomt i kylskåpet. Iofs ska jag åka hem till Göteborg nästa helg men jag behöver ändå mjölk och bröd. Till middag idag serveras rester från frysen. Det blir rökt lax till förrätt och till middag färska pasta och kyckling. Jag ska göra en sås också är tanken. Det som återstår att göra idag är att damma och att läsa de andras uppsatser.

Av Sofia - 16 oktober 2008 16:53

Idag har jag för första gången i mitt liv bakat drömtårta. Hoppas att den blir god också. Hur som helst kommer den iallafall inte få något skönhetspris men smakar den gott så spelar det ingen roll.

Av Sofia - 16 oktober 2008 14:46

Jag älskar folk som har perspektiv på tillvaron. Dagens bästa uttalande kommer från en hudterapeut som anser att: När folk är deprimerade och bekymrade tar huden skada. Det är minst lika allvarligt som att
börsen kraschar och att räntorna går upp.
Precis min åsikt. Folks skadade hud kommer att få verkningar över hela världen och många blir arbetslösa. Människan behöver verkligen lite perspektiv på saker och ting.

Av Sofia - 15 oktober 2008 21:56

Min drömsak (nästan) på tradera idag. Äntligen ska jag få den i guld. 300 kronor för en oanvänd julmobil från 2001 är ett bra pris. Den ska pryda hemmet i vinter.

Av Sofia - 15 oktober 2008 10:30

Nu ska jag ta en tur till stan och äta lunch med Helén innan skolan börjar vid ett.

Av Sofia - 14 oktober 2008 23:00

För första gången iallafall. Det blir nog en del att skriva om på den misstänker jag. Känns skönt hur som helst och efter redovisningen imorgon är det inget i skolan på en vecka.

Av Sofia - 14 oktober 2008 19:25

Av datorn pågår just nu. Den varnar för att hårddisken börjar bli full och med tanke på hur mycket skit jag har sparat är det inte konstigt. Jag har så stor nytta av en gammal annons från Cervera till exempel.

Av Sofia - 14 oktober 2008 14:36

Ibland upphör jag aldrig att förvånas över den här staden. När jag gick till skolan imorse vid kvart-i-nio-tiden såg jag tre stycken polisbilar och en piketbuss på cykelbanan vid Södra Promenaden. Jag tyckte det var lite väl många polisbilar för att bevaka caféet vid stadsbiblioteket men jag traskade inte fram och frågade. Nåväl, efter skolan ville jag och Helén äta lunch på stan. Det var väldigt mycket folk där för att klockan bara var elva, då brukar det vara ganska tomt. Vi fick vår förklaring när vi såg att NT (Norrköpings Tidningar, inte Nya Testamentet) som fyller 250 år idag firade med att bjuda förpasserande på 250 meter rulltårta. Vi tog ingen bit eftersom det inte såg så gott ut, särskilt inte när det körde förbi en spårtvättbil som blåste vatten överallt. Vatten och rulltårta är nog sådär. Traskade sedan hemåt och såg att det stod ännu fler polisbilar parkerade. Då slog det Sofia att det nog är rättegång idag och antaligen en hårdbevakad sådan. Bilarna stod ju i närheten av tingsrätten. Och jag hade rätt, det är rättegång i ett omskrivet utpressningsmål.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards