Alla inlägg den 7 oktober 2008

Av Sofia - 7 oktober 2008 22:30

Idag var jag en snabbis på vinden och rensade lite i mina lådor för att slippa ha allt på golvet. Det resulterade i en liten flyttkartong med prylar att skänka till Erikshjälpen. Det är inte klokt vad saker jag har samlat på mig genom åren. Och ändå gjorde jag en rensning när jag flyttade hit. Borde fortsätta med städandet på vinden innan det blir alltför kallt där.


Idag var jag för första gången på tre år på Myrorna i Norrköping. Jag tog en promenad dit för att få lite frisk luft. De har ett otroligt utbud av kläder, väskor och prylar. Inte lika mycket i glas som hos Erikshjälpen men mer välordnat. Men Myrorna är dyrt, iaf i jämförelse med Erikshjälpen. De är nog medvetna om vad de säljer på Myrorna. Ett exempel: I lördags hittade jag en kavaj på Erikshjälpen från Burberry, pris 150. Liknande kostar på Myrorna 650. Men jag handlade en del ändå. En väska till mamma, en Gits till mig, Två kopparpannor till Caroline och några småsaker till. Fördelen är att jag har 10 % i studentrabbat. Jag hittade en mjölkkanna från Höganäs som jag har letat efter men den kostade 150 vilket jag tycker var för mycket.


Nu ska jag avsluta detta långa inlägg och gå och sova. Tyvärr har jag ingen bok att läsa så jag får köpa mig en imorgon.

Av Sofia - 7 oktober 2008 13:29

Saga är på ett superbråkigt humör. Hon är säkert uttråkad men jag vet inte vad hon vill göra. Nu ligger hon på mitt skrivbord och slåss med musen och kablarna till datorn. Bäst jag tar bort henne innan något händer.

Av Sofia - 7 oktober 2008 12:40

Och jag sitter inne och skriver på min uppsats om överfiskning. Synd med tanke på att vädret är så enormt bra. Jag får ta och gå en promenad senare för att få lite solsken och frisk luft i mig. Kanske ta med kameran ut och fota alla vackra höstfärger.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards