Alla inlägg den 3 oktober 2008

Av Sofia - 3 oktober 2008 23:23

Här kommer det en rescention av halva filmen Casanova eftersom jag inte orkar se klart den ikväll. Än så länge är den faktiskt sevärd, mindre sötsliskig än vad jag hade förväntat mig och mer välskriva repliker. Får se om den är lika bra resterande tid. Nu ska jag sova och imorgon ska jag städa igen eftersom jag inte gjorde klart det idag. Badrummet återstår och så ska jag ta hand om tvätten som hänger på tork i lägenheten. Att vara förkyld tär på krafterna och jag hinner inte med lika mycket per dag som jag tänker mig.

Av Sofia - 3 oktober 2008 18:06

är klar och bullarna ser fina ut. Degen jäste som den skulle och det gick bra att baka ut dem. Nu luktar det juvligt i lägenheten och snart ska jag smaka bulle med mjölk.

Av Sofia - 3 oktober 2008 15:44

Nu gör jag ett tredje försök att sätta en bulldeg få jag se om det går vägen den här gången. Jag har bakat bullar förut så jag borde inte misslyckas tycker jag. Medan degen jäser ska jag gå till tvättstugan och hämta min tvätt.

Av Sofia - 3 oktober 2008 10:48

Tvättstugan alltså. Idag ska jag tvätta lite tvätt. I vanlig ordning är det mer tvätt än vad jag trodde att jag hade. I övrigt är det tänkt att dagen skall gå i hemmets tecken. Jag ska handla, torka golven (inte de jag gjorde igår), städa badrummet och så klart ta hand om tvätten. Baka kanelbullar ska jag också försöka göra igen. Det blir nog inte så mycket skolarbete gjort idag men det är ju två dagar kvar sedan så jag hinner nog med det också.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards