Alla inlägg den 5 oktober 2008

Av Sofia - 5 oktober 2008 23:20

Idag bestämde jag mig för att se klart på Casanova men det gick inte. Filmen hackar och bilden försvinner. Ja, jag har köpt den lagligt på cdon.com och inte laddat ner den. Tråkigt för jag ville se hur den slutade. Jag får väl hyra den istället. Jag valde att se Fight Club, bra och det var länge sedan jag såg den. Men nu blir det sängen så jag orkar till skolan imorgon. Först labgrupp och sedan tre timmar föreläsning. Måste komma ihåg att ta med min matlåda också.

Av Sofia - 5 oktober 2008 17:07

Nu ska jag laga middag är tanken. En av skoluppgifterna är avklarad och jag ska göra en till ikväll är tanken. Men lite mat i magen är kanske bra för då blir jag nog lite piggare. Även om jag inte tror det men jag kan ju alltid hoppas

Av Sofia - 5 oktober 2008 15:18

Ute regnar det något enormt och det smattrar på mitt fönsterbleck.  Tur att jag inte behöver gå utanför dörren idag. Men tråkigt ändå eftersom jag inte precis får mer energi av det här vädret. Att det ska vara så svårt att ta tag i skolarbetet idag. Men jag är nästan klar med en av uppgifterna vilket känns skönt. Det ska serveras sallad till middag idag, bra för det kräver inte så mycket tillagning och så blir jag av med en del av mina rester.

Av Sofia - 5 oktober 2008 12:38

skriva igår hur middagen blev. Såsen var supergod och den ska jag verkligen göra fler gånger. En sås baserad på cremé fraiche, färsk timjan, vitlök, ruccola, permesan och pinjenötter kan knappast bli dålig. Det här ska jag laga när jag är hemma någon gång och bjuda föräldrarna på. Eller så får det bli när mamma kommer hit.  

Av Sofia - 5 oktober 2008 12:09

Bestämde mig för att inte ha någon väckarklocka idag. Jag brukar vakna vid nio även utan klocka så det borde inte vara några problem tänkte jag. Men tyvärr så vaknade jag inte förräns vid elva, och då av kyrkklockorna. Jag sov betydligt längre än vad jag hade tänkt mig. Marie traskar runt och jamar men jag vet inte vad hon vill. Själv ska jag äta lite frukost och sedan ägna dagen åt skolarbete är det tänkt.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards