Alla inlägg under oktober 2008

Av Sofia - 22 oktober 2008 22:45

Jag gillar inte saltgurka men friterad sådan verkar ju ännu värre. Jag tittar  på Generation Fett som idag är i Mississippi och där all mat är friterad. Friterad saltgurka verkar ingen höjdare. För att inte tala om friterad glass eller cheescake. Läskigt men det hade å andra sidan varit roligt att prova någon gång. Men jag står nog över.

Av Sofia - 22 oktober 2008 18:56

Idag har jag varit i skolan i tre timmar, vi hade opponering av uppsatsen och det gick ganska bra. Har lite småsaker att ändra innan den ska in nästa måndag. Tog sedan en tur på stan med Helén, vi åt lunch och gick i affärer. Köpte inte så mycket faktiskt, en tidning och en plastkasse att ha tomflaskor i. Traskade sedan hemåt och gick som vanligt in på Erikshjälpen. Det har funnits tre snygga mässingsljusstakar som jag har velat ha en längre tid men jag har tyckt att de var för dyra. Nu var priserna nedsatta på dem så jag köpte alla tre. De här ska jag behålla. Har hunnit med att prata med mamma också samt hämta ut ännu ett paket på Ica, julmobilen från 2002. Återstår bara att laga middag, idag blir det fläskfilé, balsamsås och pasta.

Av Sofia - 21 oktober 2008 15:34

En bra sak är att känna igen sina grannar så att man inte öppnar dörren i tron om att det är en granne som står utanför och så är det istället Jehovas Vittnen. Vilket jag gjorde idag och de blir man inte av med i första taget. Nåja, ingen större skada skedd men jag ska nog lära mig att känna igen grannarna någon gång.

Av Sofia - 21 oktober 2008 14:25

Nu är det slutpluggat för några minuter och jag ska ta en paus och baka tigerkaka istället. Blir förhoppningsvis gott också.

Av Sofia - 21 oktober 2008 10:59

Långsam morgon idag igen men så går det när man av misstag stänger av väckarklockan. Fast det var skönt att få sova ut. Idag ska jag skriva klart på min opponering, borde inte ta alltför lång tid och baka en tigerkaka. Passande eftersom jag har två små tigrar här hemma.

Av Sofia - 20 oktober 2008 19:42

Nu är hösten här och träden avlövade. Det märks eftersom jag se Mc Donals M från mitt fönster och det gör jag bara på vintern. Det var min julstjärna som kom idag med posten och den är lika fin som jag trodde att den skulle vara.

Av Sofia - 20 oktober 2008 15:31

Nu är jag faktiskt hungrig och jag funderar på att laga middag. Idag ska det bli hemmagjorda hamburgare är tanken. Gott och nu har ändå huvudvärken släppt så jag mår ganska bra. Halva opponeringen är skriven men som sagt, nu blir det matpaus.

Av Sofia - 20 oktober 2008 13:59

Inte alls bra att ha ont i huvudet när man ska plugga. Jag får ta en tablett och vila lite innan jag fortsätter med opponeringen.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards