Alla inlägg under oktober 2008

Av Sofia - 5 oktober 2008 15:18

Ute regnar det något enormt och det smattrar på mitt fönsterbleck.  Tur att jag inte behöver gå utanför dörren idag. Men tråkigt ändå eftersom jag inte precis får mer energi av det här vädret. Att det ska vara så svårt att ta tag i skolarbetet idag. Men jag är nästan klar med en av uppgifterna vilket känns skönt. Det ska serveras sallad till middag idag, bra för det kräver inte så mycket tillagning och så blir jag av med en del av mina rester.

Av Sofia - 5 oktober 2008 12:38

skriva igår hur middagen blev. Såsen var supergod och den ska jag verkligen göra fler gånger. En sås baserad på cremé fraiche, färsk timjan, vitlök, ruccola, permesan och pinjenötter kan knappast bli dålig. Det här ska jag laga när jag är hemma någon gång och bjuda föräldrarna på. Eller så får det bli när mamma kommer hit.  

Av Sofia - 5 oktober 2008 12:09

Bestämde mig för att inte ha någon väckarklocka idag. Jag brukar vakna vid nio även utan klocka så det borde inte vara några problem tänkte jag. Men tyvärr så vaknade jag inte förräns vid elva, och då av kyrkklockorna. Jag sov betydligt längre än vad jag hade tänkt mig. Marie traskar runt och jamar men jag vet inte vad hon vill. Själv ska jag äta lite frukost och sedan ägna dagen åt skolarbete är det tänkt.

Av Sofia - 4 oktober 2008 23:49

Nu sitter jag här framför datorn och äter en macka. Egentligen ska man inte äta så här sent men eftesom jag är hungrig pga en tidig middag får det bli så. Annars vaknar jag inatt och är superhungrig.

Av Sofia - 4 oktober 2008 20:47

Fastnade framför Crocodile Dundee i Los Angeles vilket jag inte alls skulle se på men nu måste jag ju se klart den. Även om den inte alls är särskilt bra. Därefter blir det en Beck-film på tv4+ som jag inte heller har sett tror jag. Skönt med lagom ansträngande filmer ibland.

Av Sofia - 4 oktober 2008 16:34

Idag ska jag laga timjankyckling med ruccolasås ur ett nummer av Buffé. Förhoppningsvis blir det gott. Hungrig är jag redan så det ska bli gott med lite mat tycke jag.

Av Sofia - 4 oktober 2008 14:46

Nu har jag äntligen städat klart hemma för den här veckan. Golven är torkade och badrummet är rent. Det känns skönt faktiskt. Jag har även hunnit med en tur till Erikshjälpen där jag skulle köpa två ljusstakar åt Caroline. Men de fanns inte kvar, synd med tanke på att de har funnits där i flera veckor. Jag får hoppas att det kommer in något liknande. Mina egna inköp resulterade i en fin väska från Esprit och fyra stycken Knasen-tidningar, totalsumman blev 43 kronor. Eftersom det är Kanelbullens dag idag ska jag snart äta två kanelbullar och sedan återgå till mitt skolarbete. Vilket jag inte alls känner särskilt mycket för.

Av Sofia - 3 oktober 2008 23:23

Här kommer det en rescention av halva filmen Casanova eftersom jag inte orkar se klart den ikväll. Än så länge är den faktiskt sevärd, mindre sötsliskig än vad jag hade förväntat mig och mer välskriva repliker. Får se om den är lika bra resterande tid. Nu ska jag sova och imorgon ska jag städa igen eftersom jag inte gjorde klart det idag. Badrummet återstår och så ska jag ta hand om tvätten som hänger på tork i lägenheten. Att vara förkyld tär på krafterna och jag hinner inte med lika mycket per dag som jag tänker mig.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards