Alla inlägg under oktober 2008

Av Sofia - 3 oktober 2008 18:06

är klar och bullarna ser fina ut. Degen jäste som den skulle och det gick bra att baka ut dem. Nu luktar det juvligt i lägenheten och snart ska jag smaka bulle med mjölk.

Av Sofia - 3 oktober 2008 15:44

Nu gör jag ett tredje försök att sätta en bulldeg få jag se om det går vägen den här gången. Jag har bakat bullar förut så jag borde inte misslyckas tycker jag. Medan degen jäser ska jag gå till tvättstugan och hämta min tvätt.

Av Sofia - 3 oktober 2008 10:48

Tvättstugan alltså. Idag ska jag tvätta lite tvätt. I vanlig ordning är det mer tvätt än vad jag trodde att jag hade. I övrigt är det tänkt att dagen skall gå i hemmets tecken. Jag ska handla, torka golven (inte de jag gjorde igår), städa badrummet och så klart ta hand om tvätten. Baka kanelbullar ska jag också försöka göra igen. Det blir nog inte så mycket skolarbete gjort idag men det är ju två dagar kvar sedan så jag hinner nog med det också.

Av Sofia - 2 oktober 2008 20:47

Nu är golven i köken och badrummet äntligen ordentligt rena. Det krävdes en knäskurning men nu ser de nästan nya ut. Och snabbt gick det också, det är tur att jag inte har så stora golv.

Av Sofia - 2 oktober 2008 17:22

Idag har jag gjort två försök att baka kanelbullar men degarna har inte velat jäsa. Jag litar inte på min digitala termometer och jag tror att jästen har dött eftersom den inte visar rätt. Synd, men imorgon ska jag göra ett nytt försöka och bara på färsk jäst istället för torr eftersom jag tycker att det är enklare. Får se om jag lyckas då.

Av Sofia - 2 oktober 2008 13:28

Nu får det bli en promenad ner till stan och lämna in skorna på omklackning. Det känns som om jag kommer att somna om jag ska sitta kvar framför datorn längre. Vilket kanske inte är så bra om jag ska orka skriva mer i eftermiddag. Mot stan alltså med ny energi och frisk luft.

Av Sofia - 2 oktober 2008 10:27

Även idag har jag gjort en lista för vad som ska göras men denna gång innehåller den inte några klockslag. Får se hur det går.


Torka av överflödig olja

Städa badrummet samt dammsuga och skrubba golv.

Baka kanelbullar

Skriva uppsats

Skriva ut litteraturseminariumtext

Lämna in skor till omklackning och köpa en orkidé          

Skriva om resterade organisationer.

Jobbansökning Östsam

Av Sofia - 2 oktober 2008 10:26

på mitt pennställ kommer här. Det är svårt att fota något såpass blankt. Men det ger iaf ett hum om hur det ser ut även om det är mycket snyggare i verkligheten.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards