Alla inlägg under oktober 2010

Av Sofia - 3 oktober 2010 15:19

Nu har jag plockat ut sista plåten bullar från ugnen och de blev fina. Provsmakar just en ljummen bulle och de smakar gott också. Synd om älsklingen som skall jobba ikväll och som missar mina bullar. Han får smaka imorgon istället. Nästa vecka skall han jobba dagtid så då kommer vi att kunna ses lite mer. Annars vaknar han när jag går och jag somnar när han kommer hem. Men det är ändå väldigt skönt att få jobba i Norrköping. I fredags var vi nio personer på jobbet som åt lunch tillsammans på Knäppingen. Det var enormt god mat, fint salladsbord och så kunde man köpa till en liten dessert för 5 kronor. Så även om det var mycket folk och 10 kronor dyrarare än en vanlig lunch så var det värt det. Jag åt hjortfärsbiff med kokt potatis och trattkantarellsås. Fredagslunch ute tycker jag låter som en trevlig tradition, de andra dagarna så blir det matlåda.


Nu skall jag se vad jag vill hitta på ikväll. Se en film kanske och så äta av mina nybakade bullar. Och gosa med katterna såklart, Marie låg tätt intill mig förut och spann så att fönsterrutorna skakade, nästan iallafall.

Av Sofia - 3 oktober 2010 11:39

Idag har vi inplanerat på schemat att baka kanelbullar. Imorgon är det kanelbullens dag och då skall det ätas kanelbullar. Tyvärr skall älskling jobba ikväll så jag får en ensam kväll här hemma.Men det skall nog gå bra. Först skall jag ta hand om lite disk från igår och sedan börja baka. Återkommer när jag vet hur de blev.

Av Sofia - 2 oktober 2010 18:39

Det är så skönt med helg nu, veckan har varit ganska intensiv och igår kväll var jag så trött att jag somnade vid tio. En bidragande orsak kan vara att det fortfarande luktar brandrök på mitt kontorsrum vilket gör att man blir ganska trött i huvudet efter ett tag. Men det har varit skönt att vara i Norrköping hela veckan. Nu har jag gjort min första månad jobbet och även om det har varit mycket att göra har det gått ganska bra tror jag.


Idag har vi gjort fint  här hemma, sovit ut, varit och köpt jeans till Andreas på stan och tagit en snabb sväng till systemet. Det är inte alls mycket folk där en kvart innan stängning på en lördag. Sen gick vi till Hageby och köpte revben till dagens middag. Det blir kokta och sedan stekta revben med coleslow idag. Och så farmors knäckäppelkaka till dessert. Och så skall vi titta på Spader Madame

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards