Alla inlägg den 28 oktober 2010

Av Sofia - 28 oktober 2010 21:35

Jag såg en annons på kattungar på Blocket och jag tyckte de var lika Marie. Ägarens namn lät bekant men det stod att kattungarnas mamma var halvperser och Maries mamma är helperser. Så jag mailade annonsören (ägaren) och frågade om det var Maries halvsyskon. Och så talade jag om hur hon har det hos mig (oss). Det visade sig att det är Maries kullsyster Lilly som har fått kattungar. Så Marie har blivit moster. Skall ni köpa en kattunge rekomenderar jag starkt dessa,  iallafall om de brås på sin moster som är världens myskatt.  

Maries syskonbarn, bilden är från Blocket.

Av Sofia - 28 oktober 2010 21:19

Imorgon efter jobbet skall vi åka till Ingelsta och titta på en mp3-spelare till Andreas samt köpa grus, växtnäring och växter så att vi kan starta upp akvariet. Sen dröjer det en vecka tills vi kan ha i fiskarna. Så på fredag, om en vecka skall vi köpa fisk. Det kommer nog att främst bli guppys, jag tycker att de är så fina. Och säkert en mal för att hålla ren, de är däremot inte alls fina tycker jag. Funderar på en äppelsnäcka som städar istället. De är rätt söta.


            

Från övre vänster hörn ser vi: Äppelsnäckor, mal, guppyhanar, fler guppyhanar, närbild på akvariet, inte lika nära bild på akvariet.

Av Sofia - 28 oktober 2010 20:34

Idag har jag nästan hållit full fart hela dagen, var trött i omgångar på jobbet för jag blir så seg när jag bara skall sitta vid skärmen och läsa. Men imorgon skall jag börja skriva det jag läste så då blir det bättre. Hämtade min skepparkavaj på kemtvätten på vägen hem. Den blev som ny, nästan iallafall. Tyvärr regnade det och jag är sådär förtjust i att gå i regn. Både idag och igår har det regnat när jag skall gå hem. Hämtade även ut mina ljusstakar på hemvägen och de var fina, kort kommer senare. Nu gör jag en massa nytta här hemma, fixar och donar, handtvättar, har dammsugit och nu skall jag sortera tvätten så att Andreas slipper göra det imorgon. Å andra sidan får han tvätta istället. Vi skall till Linköping i helgen och då får man göra undan en del man brukar göra på helgerna på vardagarna istället. Fast å andra sidan är det ändå inget bra på tv ikävll så jag kan lika gärna göra nytta. Innan jag stupar i sänge och sover som en gris.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards