Alla inlägg under oktober 2010

Av Sofia - 10 oktober 2010 10:41

Idag står det tvätt av en hög med kläder på schemat. Det var länge sedan jag tvättade, Andreas har skött det den senaste tiden. Men nu tycker jag att det är på tiden att jag hjälper till och idag skall det ske. Annars skall vi mest ta det lugnt, jag skall packa inför Stockholmsresan och så skall vi se om vi hittar en bra film att titta på. Men nu skall jag ta tag i disken. Oj, vilket roligt inlägg det här inte blev.

Av Sofia - 9 oktober 2010 18:21

Dagens tur på stan innebar att jag bokade en tid till optikern på torsdag kväll samt att jag köpte en tröja. Jag skall på möte på måndag och då kan det vara trevligt att ha en ny tröja på sig. Dessutom är den rosa, lite färg såhär på hösten skadar inte. Andreas köpte en halsduk och så  köpte vi potatis. Hemma har vi plockat lite och nu skall vi snart laga middag. Det blir lax, ruccolayoghurt och pressad potatis. Imorgon har vi bokat in en tvättning, inte alls roligt men nödvändigt.  

Av Sofia - 8 oktober 2010 18:38

Äntligen är det fredag, det var riktigt segt den sista tiden på  jobbet. Kan delvis bero på att vi åt plankstek till lunch idag och efter det är det paltkomavarning. Så mätt och trött. En trevligt överraskning var att vi fick bullar till halv-tre kaffet. Hade varit något seminarium på förmiddagen så vi fick nog det som blev över. Kunde gå hem idag vid fyratiden så jag har städat och fixat här hemma och nu står det en kladdkaka i ugnen som vi skall ha ikväll. Men innan det blir middag skall vi ta och handla lite till maten ute i Hageby, så det blir en ganska sen middag ikväll. Dags att snöra på sig kängorna och traska iväg tillsammans med min älskling.

Av Sofia - 7 oktober 2010 20:39

Nu har jag varit hemma ett tag vilket är skönt. Jobbade över idag så jag kan gå hem en timme tidigare imorgon, inte helt fel på en fredag. Sysslar just nu med en GAP-analys för första gången i mitt liv. Det går väl sådär. Igår var vi på bullkalas i Linköping, mycket trevligt och gott. Ikväll börjar nya avsnitt av Lyxfällan, hoppas att de är bra. Annars har det inte hänt något spännande alls.

Av Sofia - 5 oktober 2010 20:55

Idag har jag i vanligt ordning jobbat, det går ganska bra. Akustik avdelningen var och gjorde en mätning i vårt arbetsrum och de dömde ut det. Det är problem med ventilationsfläktarna brevid och det låter ungefär som man sitter på en färja. Ett dovt, monotont ljud. Det är ganska sövande faktiskt och en hel del irriterande. Hoppas att hyresvärden gör något åt det snart. På hemvägen stannade jag på Skeppa och köpte en nalle till Andreas som han fick på vår 1½-års dag. Ikväll har vi lagat middag och matlådor tills imorgon. Imorgon skall vi på bullkalas till Emma och Per i Linköping, det skall bli trevligt. Och nu är det House på tv.


  

Av Sofia - 4 oktober 2010 07:07

Hu så trött jag är nu. Sov dåligt inatt och vaknade utan att vara utsövd. Detta kommer förmodligen bli en lång dag på jobbet. Skall försöka komma iväg nu så att jag kan komma hem lite tidigare idag. Att få gå hem en kvart tidigare känns ganska mycket när man väl sitter där. Så mot badrummet och därefter mot jobbet.

Av Sofia - 3 oktober 2010 18:47

                     

Av Sofia - 3 oktober 2010 18:01

Jag fick ett paket från Andreas i fredags. Då var det lite mer än 1½ år sedan vi träffades och då ville han ge mig en present. Eller egentligen flera, jag fick choklad och en mugg som jag skall ha på jobbet tyckte han. Jag som önskade mig en sådan mugg att ha på jobbet. En muminmugg från Arabia. Så nu kan jag tänka på honom när jag ser muggen.   

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards