Alla inlägg under oktober 2010

Av Sofia - 18 oktober 2010 18:44

Idag är det måndag och ny vecka. Och dags att ta nya tag på jobbet. Jag var enormt trött på morgonen men det gick över sen. Dagen gick förvånansvärt fort faktiskt, kan ju bero på att jag satt i telefonmöte 2.5 timmar också. Nu är jag hemma, älsklingen är på jobbet och katterna försöker fånga fiskarna. Jag skall ordna matlåda tills imorgon och äta något litet ikväll också. Ibland är jag väldigt hungrig när jag kommer hem och ibland inte alls. Borde gå och handla på hemvägen imorgon, det ekar ganska tomt i frysen.

Av Sofia - 17 oktober 2010 14:23

Nu ägnar vi dagen åt att få lite ordning på lägenheten. Vattna blommor och sådant som behövs göras ibland. Igår bakade jag hallongrottor fast med björnbärssylt istället, blev ganska bra men de blev lite för tunna. Så nästa gång skall jag göra dem tjockare. Och så provsmakade vi jordgubbsöl som vi köpte på systemet förra veckan, ganska gott och mindre sött än cider. Jag vill ha Kriek men det verkar vara väldigt svårt att få tag på numera. Vi skall fika nu och sedan gå upp på vinden och leta efter våra vinterkläder, eller iallafall försöka hitta mössorna och vantarna som ligger där någonstans.

Av Sofia - 16 oktober 2010 17:18

Idag är vi helt lediga, inga måsten inplanerade utan vi ta dagen som den kommer. Vilket resulterade i en sen lunch men det skall väl gå bra det också. Jag har lite ont i huvudet så jag gör inte alls mycket, gosar med katterna, kramar på Andreas och läser lite i en bok. Funderar på om jag skall baka hallongrottor idag, fast med björnbärssylt i istället. Och så skall jag göra iordning marianden till dagens kyckling, för här äter vi idag kyckling på en lördag och det fungerar alldeles utmärkt.

Av Sofia - 15 oktober 2010 21:45

Och jag är även idag sjukt trött, vilket är ganska vanligt på fredagar. Älskling mötte mig på stan efter jobbet och så gjorde vi några ärenden. Även om jag glömde köpa två saker så det får bli en annan dag. Har ätit supergod toskansk tomatpaj som älsklingen lagade till middag. Vi ska beställa julgardiner nu från Jotex och sedan sova. God natt.

Av Sofia - 14 oktober 2010 20:42

Idag har jag varit hos optikern och beställt nya glasögon. Fick komma in tidigare eftersom jag var där innan klockan sex för att kunna välja bågar. Min syn hade inte förändrats särskilt mycket utan mina nuvarande glasögon är repiga så jag vill ha nya. Kanske jag kommer att slippa huvudvärk också i framtiden. Eller iallafall att den minskar. Så jag beställde två par glasögon, det var halva priset på ena paret. Kan vara roligt att ha att variera med. Ett par svarta bågar och ett par bruna bågar. Jag tittar på Grannfejden och sen är det Lyxfällan och sedan kommer älsklinge hem. Imorgon är han ledig så vi skall äta gott på kvällen. Helgens planer är inget storslagna, vi skall mest ta det lugnt.

Av Sofia - 13 oktober 2010 20:53

Ikväll är jag supertrött och funderar på om jag orkar hålla mig vaken tills älskling kommer hem vid tiotiden, det känns inte så just nu. Slötittar på tv och lyssnar på Saga som klagar. Fast på vad vet jag inte, kanske att jag nyss klippte klorna på henne. Hon satte en tass med en vass klo i magen på mig imorse så då fick jag nog och beslöt att ta hand om klornarna när jag kom hem. Jag hämtade min Georg Jensen ljusstake på väg hem från jobbet, den var superfin.

Av Sofia - 10 oktober 2010 15:33

Idag ropade jag in en sådan här på Tradera för 320 kronor plus frakt på 45 kronor. Istället för 1249 eller något sådant som den kostar i normala fall. Funderar på var jag skall ha plats för den.


  

Av Sofia - 10 oktober 2010 11:09

Georg Jensen har släppt en ny serie julpynt och jag vet inte riktigt vad jag tycker om det. Jag har bara sett det på bild än så länge. Det känns inte riktigt som deras andra stil utan snarare en återgång till en äldre och inte lika stilren stil. Vilket förmodligen är ett naturligt steg eftersom deras nya chefsdesigner vill se en återgång till de mer tidigt designade sakerna. Priserna var ganska humana, sakerna kostar mellan 199 och 849 kronor styck. Vad tycker ni om julpyntet?


            

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards