Alla inlägg under juni 2009

Av Sofia - 19 juni 2009 09:55

allesammans. Själv åker jag snart till Hemköp och firar midsommar där. Med andra ord skall jag jobba fram till fem idag. Jag glömde köpa jordgubbar igår så jag hoppas att det finns några kvar idag. Annars får jag fira midsommar utan jordgubbar.

Av Sofia - 18 juni 2009 19:12

Nu är saften kokad och står på svalning innan jag ska ställa den i kylskåpet. Ser ganska opatligt ut med alla bladen som flyter runt i sockerlösningen men tur nog vet jag att den brukar bli god. Tyvärr måste jag vänta fem dygn innan jag får provsmaka den men jag hoppas att det är värt det.

Av Sofia - 18 juni 2009 13:34

Idag är det en långsam och ledig dag. Vaknade med migrän så jag tog två tabletter och somnade om. Sov till halv tolv istället. Fast jag mådde bra när jag vaknade. Nu har mamma åkt för att hämta papa och pappa och sedan ska de till landet. Själv ska jag vara hemma och jobba. Känns dock skönt att jag är ledig. Ska ta en sväng till trädgården och plocka blad från svartavinsbärsbusken. Man kan göra väldigt god saft på sådana.

Av Sofia - 17 juni 2009 13:40

Håller på att tvätta en del av kläderna och handdukarna som införskaffades igår. Skulle tvätta min nya badrock och en smutsig handduk. Av någon konstig anledning hällde jag tvättmedlet i facket för förtvätt och det blev ju då inte använt vilket jag upptäckte när jag skulle köra nästa maskin. Alltså är det bara att tvätta om igen. Suck.

Av Sofia - 17 juni 2009 12:44

eller snarare kvällen på jobbet är det idag. Har inte jobbat sedan påskveckan men det ska nog gå bra. Till på köpet är jag kassaledare och den som skall se till att allt flyter på bra. Fast det brukar inte vara några problem. Har hunnit med en tur till veterinären också och den årliga vaccinationen av katterna. Allt verkar bra med dem och är friska. Skönt att få sådant bekräftat. Marie och Saga skötte sig utmärkt trots att veterinären inte är en storfavorit. Marie gömde sig under filten i sin transportbur på väge in. Hoppades väl att hon inte skulle synas då och slippa sticket i nacken. Nu ska jag packa ihop lite inför jobbet ikväll.

Av Sofia - 17 juni 2009 00:03

Jag är helt död efter första dagen på jobbet så nu ska jag krypa ner i sängen och sova så skönt.

Av Sofia - 16 juni 2009 21:11

Idag har jag verkligen haft shopping som hobby. Jag och mamma har säkert ägnat närmare 7-8 timmar åt att shoppa idag. Vi har varit på GeKås där jag handlade för hur mycket som helst. Blev en drös med kläder, dock inga jeans, en massa skönhetsprodukter (schampoo m.m.), några filmer, lite inredningsprylar och en hel del annat onödigt. Nu har jag iaf skönhetsprodukter för minst ett år framöver. Brukar handla på Gekås en gång per år och bunkra upp för framtiden. Efter vi hade handlat klart på Gekås, vilket tog närmare fem timmar åkte vi till Kinna för att handla handdukar på Marks Pelle Vävare. Jag skulle bara ha en handduk till i storlek 50*70 cm men det fanns ju så mycket snygga handdukar till bra priser så det blev en drös till. Köpte till exempel en ny morgonrock för 300 kronor istället för ordinarepris i en affär på 2295 kronor. Fynd skulle jag kalla det. Vi åkte även till Skroten i Skene där jag köpte lite tyg för att sy mig en ny löpare, totalkostnaden där blev dock lägre, hela 43,50. Nu är jag hemma igen, ganska trött i benen och har packat upp och packat om det mesta. Totalt sett en lyckad dag.

Av Sofia - 15 juni 2009 22:14

Nu kommer bildbeviset på att jag har klippt mig. Kortet överst är innan klippningen och det under är efter om nu någon tvekar. Mitt hår är blött på kortet som är innan klippningen, det är därför det ser så konstigt ut.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards