Direktlänk till inlägg 12 november 2011

Att slå in en present med hjälp av din katt

Av Sofia - 12 november 2011 18:13

1. Gör i ordning ett stort utrymme på bordet för att slå in presenten.
2. Gå till garderoben och hämta påsen som presenten ligger i och stäng dörren.
3. Öppna dörren och ta ut katten ur garderoben.
4. Gå till skåpet och hämta presentpapper.
5. Gå tillbaka och ta ut katten.
6. Gå till skrivbordet och hämta snören, rosetter, etiketter, etc.
7. Lägg presenten och tillbehören på bordet för att förbereda inslagningen.
8. Ta upp presenten ur påsen.
9. Ta bort katten från påsen.
10. Öppna kartongen för att kolla presenten, ta upp katten ur kartongen och
lägg tillbaka presenten.
11. Lägg ut papperet för att räkna ut vart du ska klippa.
12. Försök att räta ut papperet, inse att katten är under papperet och ta bort
den.
13. Klipp papperet till rätt storlek, se till att klippa rakt.
14. Kasta det första papperet som katten klöste sönder när den lekte med saxen.
15. Klipp till ett nytt stycke papper genom att sätta katten i påsen som
presenten kom i.
16. Sätt presenten på papperet.
17. Vik upp sidorna på papperet för att täcka presenten, fundera över varför
kanterna är för korta, kom på att katten är mellan presenten och papperet. Ta
bort katten och försök igen.
18. Ställ något på presenten för att hålla papperet på plats medan du klipper
tejpbitar.
19. Ägna 20 minuter åt att försiktigt försöka få bort tejpen från katten med
hjälp av ett par nagelsaxar.
20. Tejpa ihop paketet. Försök att få kanterna så fina som möjligt.
21. Leta efter rullen med snöre. Jaga katten genom huset för att få tillbaka
snöret.
22. Försök att binda snöret kring presenten med band åt båda håll.
23. Rulla upp bandet igen och tag bort papperet som är trasigt sedan katten
lekt med bandet.
24. Upprepa steg 10 – 18 tills du bara har ett pappersark kvar.
25. Skippa steg 10 – 15 för att spara tid och reducera risken att förlora det
sista arket. Hämta en gammal kartong som är i rätt storlek för papperet.
26. Lägg presenten i kartongen och bind ihop den.
27. Knyt upp snöret, öppna kartongen och ta ut katten.
28. Lägg allt inpackningsmaterial i en påse tillsammans med presenten och gå
till ett rum som går att låsa.
29. När du har kommit in i rummet, lås dörren och börja packa upp allt igen.
30. Ta upp katten igen, lås upp dörren, ställ katten utanför dörren, stäng
dörren och lås igen.
31. Lägg ut det sista pappersarket. (Detta kommer att bli svårt i det trånga
utrymmet i badrummet, men gör ditt bästa.)
32. Inse att katten redan har rivit sönder papperet. Lås upp dörren, gå och
leta igenom alla skåp och lådor efter förra årets papper. Kom ihåg att det är
slut för att katten hjälpte till med inslagningen förra året också.
33. Gå tillbaka till det låsbara rummet, lås dörren. Sätt dig på toaletten och
försök att få presenten att se presentabel ut med alla rivna pappersdelar.
34. Stäng lådan, slå in i papper och täck väldigt försiktigt revorna med tejp.
Knyt rosetter och sätt på band för att gömma de värsta ställena.
35. Sätt på en etikett. Slappna av och beundra ditt hantverk, gratulera dig
själv för att du klarade av ett sådant svårt jobb.
36. Lås upp dörren och gå till köket för att göra dig en drink och ge katten
mat.
37. Spendera 15 minuter med att leta efter katten innan du fattar det
uppenbara.
38. Packa upp presenten, öppna kartongen och tag ut katten.
39. Hämta alla trasiga pappersark, mata katten. Gå till det låsbara rummet för
ett sista försök. Se till att dörren är låst.
40. Tag den minst trasiga och skrynkliga pappersarket, försök att använda
papper med samma mönster.
41. Försök att slå in presenten i en massa bitar av papper, bind ihop den med
ett nu slitet band och dekorera med den slokande rosetten. Sätt på en etikett
och lägg presenten i en påse för att ingen ska se katastrofen.
42. När du ger bort presenten så le sött när mottagaren försöker gömma sitt
ogillande över att få en så dåligt inslagen present.
43. Lova dig själv att nästa år låta affären slå in den förbannade saken åt
dig.
44. Le för dig själv eftersom att du vet att mottagaren kan ha fått en katt.

 
 
Ingen bild

mamma

13 november 2011 11:47

hur jobbigt är det då inte med 2 katter

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 11 maj 2014 16:35

I onsdags fyllde min älskade Andreas år, hela 28 år gammal blev han. Andreas föräldrar kom och hämtade mig på stationen och sedan åkte vi hem till vår lägenhet och åt hämtmat från Indra. Det är så gott med indisk mat. Egentligen hade jag planerat att...

Av Sofia - 2 maj 2014 17:12

Igår ringde Anna och frågade om jag ville följa med på hantverksmässa till Sturefors, Linköping. Och eftersom jag både hade hunnit duscha, klä på mig och inte hade något inplanerat för dagen följde med. Hon hade med sig sina två barn. Vi åkte till St...

Av Sofia - 16 april 2014 10:14

Nu har jag ju inte skrivit på ett tag. Men det händer så mycket på dagarna att jag inte hinner med. Nu är jag i Norrköping för imorgon bär det av till Göteborg. Tidigt ska jag och katterna ta tåget. Idag ska jag jobba hemifrån, jag har en del inläsni...

Av Sofia - 1 april 2014 21:23

Just nu är jag för trött och seg för att skriva ett längre inlägg så ni får hålla till godo med bilder från helgens Earth Hour på Stora torget i Enköping.                          ...

Av Sofia - 26 mars 2014 20:45

Jag har nästan hela mitt liv, eller i alla fall i många tyckt mycket om glas. Och då menar jag inte vanliga drickglas utan vackra glasprodukter från de svenska glasbruken i första hand. De få som nu är kvar. När jag var 11 år var jag i Växjö på Orref...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards