Alla inlägg den 16 november 2011

Av Sofia - 16 november 2011 18:30

Idag är det redan onsdag, veckorna rinner iväg i vanlig ordning och nu närmar vi oss advent med stormsteg. Alltså är det dags att börja förbereda redan nu, främst leta fram sakerna i förrådet. Och så ska jag slå in sina julklappen till julswappen, packa ner allt i en låda och bära iväg det till inlämningsstället. Men det får bli på fredag, imorgon ska vi ha After Work på Durkslaget. Igår träffade jag Kattis efter jobbet, det var länge sedan vi sågs. Passade på att göra lite ärenden tillsammans och så köpte jag en vacker blå kampfiskhane som skulle få bo i det stora akvariet. Man ska nämligen kunna hålla en kampfiskhona och en kampfiskhane ihop enligt nätet och djuraffären. Det var ju synd att min hona inte hade läst det för nu har hon gnagt på hanens fenor. Så de är inte alls lika vackra längre. Andreas räddade över honom till ett miniakvarium idag och jag köpte ett större på lunchen. Kampfisken ska få flytta in till mitt kontor imorgon och bli en kontorsfisk. Sofie har lovat att mata honom om jag är borta en längre period. Trevligt med lite sällskap på rummet. Så här såg fisken ut innan fenorna blev uppätna.


 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards