Alla inlägg den 28 november 2011

Av Sofia - 28 november 2011 21:27

Nu i helgen har det ju varit första advent vilket det verkligen inte har känts som med tanke på vädret. I lördags plockade vi först iordning lite här hemma, tappade upp glöggen på flaskor och tog bussen mot stan och julmarknaden i Värmekyrkan. Som tyvärr inte var särskilt mycket att hurra över, vi var väl där en kvart allt som allt. Köpte en liten burk med hjortronsylt och en lite större burk med hallonsylt. Vi tittade även lite på julskyltning i Knäppingsborg och så tänkte vi äta på Bagarstugans bageri och brasseri men där började man inte servera varm mat förräns klockan 16 så vi tog en vända på stan först. Köpte första säsongen av 6 feet under som jag har hört ska vara bra. Åt sedan en jättegod kycklingsallad på brasseriet och en kolakaka till efterrätt. Smarrigt och så gillar jag verkligen konceptet med restauragen, att man betalar innan man får maten. På kvällen hade vi en bio inbokad, Breaking Dawn part 1. Lite för långsam tyckte jag allt att den var men ändå klart sevärd. Sprang till bussen hemåt och somnade så gott i sängen. På söndagen sov vi till klockan 11, det händer sällan. Städade och gjorde fint innan Andreas föräldrar kom hit på adventsfika klockan tre. Fikade en massa gott och vår hemmagjorda glögg fick godkänt. Lagade getostrisotto med polkabetor till middag och sedan läste vi lite i varsin bok. Jag läser Niceville just nu och den är så bra att jag inte vill lägga ifrån mig den. Idag har det varit jobb som vanligt för min del och när jag kom hem från jobbet har jag satt en pepparkaksdeg och gjort nutellacookies. Jättegoda och urenkla att göra. Nu tänker jag bege mig mot sängen så att jag orkar vara på kontoret lite tidigare imorgon. Måste ju hem och baka pepparkakor på kvällen.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards