Alla inlägg under april 2010

Av Sofia - 8 april 2010 15:22

Idag var det dags att klippa av några centimeter av mitt hår. Jag har inte klippt mig sedan mitten av december men nu verkar mitt hår ha växt som ogräs. För normalt sett behöver jag inte klippa mig förräns till midsommar. Fast värmen på Hawaii gjorde nog sitt. Nåja, nu har jag blivit något mera korthårig och det känns bra om än lite ovant i början. Det känns så kort när jag borstar det. Sen har jag och mamma varit på Ica Maxi och Systembolaget och handlat. Jag gjorde en god svampomelett med bräckt skinka till middag och nu sitter jag här framför datorn och försöker skriva på en rutin i miljöledning. Och det är ungefär lika roligt som det låter, jag är inte alls motiverad idag. Kan bero på att jag imorgon skall åka hem och att jag längtar efter min älskling väldigt mycket. Vi har varit ifrån varandra i nästan två veckor nu, lång tid känns det som.

Av Sofia - 7 april 2010 10:48

Detta är nog en helt vanlig onsdag, känns inte som om det är något som skiljer denna från alla andra onsdagar. Jag är fortfarande kvar i Göteborg och ikväll skall jag jobba sista kvällen för den här gången. Antagligen blir det så iallafall. Innan dess skall jag läsa lite i en skolbok och börja fundera över nästa gruppuppgift. Med andra ord blir det en helt vanlig dag. Kan vara skönt att ha sådana någon gång ibland också. Nu skall jag slita mig härifrån och påbörja mina studier

Av Sofia - 6 april 2010 22:17

Tisdagar verkar bli min shoppingdag. Idag har jag och mamma gjort stan. Vi började dock med en tur till Outlet Corner vid jobbet. De har haft utförsäljning och mamma var där för två veckor sedan och köpte då två tröjor till Andreas. Idag hittade jag en till tröja till honom och en jacka. Hoppas att de passar. 200 kronor för en Henri Lloyd jacka är enormt billigt. Pappa fick två skjortor och två tröjor. Sen åkte vi till stan och Holmens marknad. Hittade några småsaker. Sen åt vi sushi på göteborgs absolut bästa sushiställe. Kobe Sushi Bar på Stora Badhusgatan. Mamma som inte ens gillar sushi särskilt mycket tycker att den är supergod där. Så ett litet tips till min morbror och kusin som älskar sushi, prova den. Inne i stan gjorde jag ett spontanköp i form av en vaccination mot TBE. Det var extrapris och eftersom jag bor på ostkusten där det finns TBE tyckte jag det var lika bra att ta en spruta. Vandrade runt lite mer på stan och köpte bakstycken till mina örhängen, de brukar försvinna. Tur att jag hittade en butik som säljer dem separat. Och så köpte jag en av mina drömljusstakar. Jag skulle spara ihop till en sådan och hade lyckats får ihop 600 kronor. Fick 500 av farmor i påskägget så jag köpte den nu på Jarl Sandin. Den kommer att vara så vacker i jul.


  

Äntligen äger jag en sådan här



Av Sofia - 4 april 2010 22:32

Idag har jag varit ledig. Eller jag har skrivit klart ett skolarbete men efter det var jag ledig. Så jag har hunnit äta en massa god mat och tittat på tv-programmen som jag missade när jag jobbade. Nu är jag pigg men borde gå och sova, imorgon skall jag jobba 10-17. Skön tid med tanke på att det är röd dag så jag jobbar sex timmar (det är en timme rast) och får betalt för 12. Inte alls fel. Och på tisdag skall jag och mamma åka in till stan och äta sushi. Namnam.

Av Sofia - 4 april 2010 12:28

I viss mån iallafall, och än så länge. Tror inte att jag kommer att behöva jobba idag. Så istället skall jag ägna dagen åt att skriva på det sista på skolarbetet och sedan lämna in uppgiften. Men det kommer nog att gå bra. Gårdagen var ganska lugn på jobbet och ännu mer dött var det när jag gick vid halv åtta. Tyckte synd om Lillian som skulle sitta där själv till tio när vi stänger, helt vansinnigt att ha öpper till 22 på påskafton. Påskmaten hemma var god och jag fick leta efter ett påskägg. Jag fick 500 kronor av farmor och julmobilen för 2010 av mamma och pappa. Som de hade köpt på Georg Jensen i Köpenhamn, oerhört vacker inslagen. Men nu borde jag sätta fart med min uppgift eller gå och äta lite äggost. För det får jag inte glömma att göra idag.

Av Sofia - 3 april 2010 11:54

Idag är det påskafton och det känns ungefär som vilken annan dag som helst. Bortsett att jag har fått en chokladhare från Lindt. De senaste dagarna har jag roat mig med att jobba och plugga. Ingen större omväxling där inte och idag är inget undantag. En uppgift skall in imorgon och jag skall jobba mellan 14.50 och 19.30 Lite udda tid men det är skönt med ett såpass kort pass. Pappa är och hämtar farmor som skall fira påsk här med oss. Och imorgon är jag förhoppningsvis ledig, men det vet man aldrig.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards