Alla inlägg den 14 april 2010

Av Sofia - 14 april 2010 21:13

Idag har jag och Andreas varit på promenad i Vrinneviskogen. Vi skulle gå till starten för motionsslingor för att se vila som fanns och det hittade vi utan problem. Det var skönt väder att gå i idag. Sen hittade vi en blåmarkerad slinga på 2,5 km som vi tänkte testa. Det gick ganska bra bortsett från att markeringarna var urdåliga och mest bestod av en liten blå fläck på ett träd. Dessutom var stigen (för det var inte ens en ordentlig motionsstig) väldigt blöt och full med löv. Men vi traskade på och gick förbi ett stall och en lift till en skidbacke. Sen så tog plötsligt de blå markeringarna slut och det fanns bara gröna, gula och oreanga. Samt svarta, som inte alls fanns med på kartan över olika slingor. Vi valde att följa de gula tillbaka och kom till slut fram till startpunkten. Men nästa gång skall vi ta slingan på 3,5 km som såg bättre ut. Och så skall jag ha med mig stavarna och en bättre tröja.Fast vad de svarta markeringarna betydde vet vi inte än. Och gröna skall vi undvika för den slingan är en mil. Sen gick vi och handlade på Netto. På vägen tillbaka mötte vi en lös boxer och två små killar som försökte fånga in den. De lyckades tillslut. Hunden hette Lennon och var en glad prick. Han var mest leksugen men sprang tyvärr även över vägen medan ägarna såg ganska skräckslagna ut. Nåja, det löste sig till slut. Nu har vi pluggat och ätit kvällsmackor och om ett tag är det dags för True Blood.

Av Sofia - 14 april 2010 15:31

Idag är det en bra dag på några sätt. Solen skiner och det är riktigt varmt ute. Och jag känner mig inte lika deppig som igår. Dessutom är jag mätt efter en god måltid. Snart skall jag ge mig i kast med disken och sedan skall vi nog ta en promenad. Handla lite och bara njuta av solen. Och så håller jag på att skriva på instruktionerna till vår inlämningsuppgift. Mycket meck blir det innan de är klara men det känns skönt att komma lite framåt iallafall. Men nu hägrar disken.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards