Alla inlägg under februari 2009

Av Sofia - 6 februari 2009 13:15

Nu har jag duschat, diskat, röjt och dammsugit. Jag har med andra ord slut på ursäkter för att inte behöva sätta mig med skolarbete. Halva inlämningsupgiften är avklarad och det återstår att renskriva den andra halvan. Det enda jag funderar över är hur det skall på plats eftersom läraren vill ha en massa information och text men få antal sidor. Nåja, det får bli så långt som det blir så får jag se om jag kommer undan med det. Annars är det bara att korta i uppgiften till nästa inlämning. Det verkar vara stora kyrkoveckan här, det ringer i klockorna varje dag numera och flera gånger om dagen.

Av Sofia - 5 februari 2009 23:30

Här kommer ett kort på min väska på begäran av Kajsa. Ska tilläga att den är snyggare i verkligheten än vad den är på kortet.

Av Sofia - 5 februari 2009 17:33

Idag åt jag lunch på stan med födelsedagsbarnet Helén. Det var trevligt. För traskade vi runt på stan för att hitta tårtpapper men det gjorde vi inte. Gick i lite affärer också och jag köpte en snygg väska från Henri LLoyd på Södra. Halva priset var det. Åt lunch och pratade en massa och sedan bar det av hemåt. Köpte med mig en semla hem också som jag ska ha ikväll. Nu är det studier som gäller och därefter dammsugning. Hurra så roligt.

Av Sofia - 5 februari 2009 10:51

Här är det snö idag. Mysigt, det är alldeles vitt ute. Just ätit frukost och skrivt ut lite jobbannonser. Att skriva ansökningar får bli helgens projekt. Fast lördagen ska jag ägna åt storstädning, dammtorka och moppa golvet för det var ett tag sedan. Brukar nästan ta en hel dag att städa om man ska göra det ordentligt. Nu ska jag sätta fart med studierna och sedan blir den tur till stan för att klacka om skor och träffa födelsedagsbarnet Helén M.

Av Sofia - 4 februari 2009 22:52

Helt rätt. Det är Georg Jensen.

Av Sofia - 4 februari 2009 21:54

En sådan här skulle nog göra sig väldigt bra på mitt skrivbord. Kan jag ha suddgummin och stift i eller helt enkelt choklad som bilder visar. Kostar under 500 kronor vilket jag tycker är helt acceptabelt.

Av Sofia - 4 februari 2009 20:47

Idag har jag varit hemma hos Helén och Niktia i Vånga. Det var trevligt även om jag fick kliva upp tidigt. Vi löste en skoluppgift, pratade en massa och såg på film. Ikväll blir det lite mat, tv och kanske lite skolarbete till. Vi får se om jag orkar det.

Av Sofia - 3 februari 2009 19:53

Nu ska jag ta en promenad och hämta mitt paket på Ica. Det är bäst att jag gör det innan jag glömmer av det och det skickas tillbaka. En bok om djur i Sverige är det.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards