Alla inlägg under februari 2009

Av Sofia - 17 februari 2009 12:58

Idag är det verkligen en seg dag. Den ska ägnas åt skolarbete och även om det är givande att läsa kan det bli lite småtrist mellan varven. Studerar miljörrätt idag vilket är roligt men mycket att hålla reda på. Försöker lägga upp studierna enligt principen läsa ett kapitel och sedan ta en kort paus.

Av Sofia - 16 februari 2009 13:07

Ny vecka, nya inlämningsuppgifter. Ibland känns det som om halva måndagen går åt till att sätta sig in i de nya uppgifterna och vad det är som läraren vill att man ska göra. Vissa av dem är väldigt luddiga så det kan bli en del gissande i början. Vakande med huvudvärk idag igen så nu får det bli en tur till Ikea och en ny kudde i veckan. Tror det beror på den nämligen.

Av Sofia - 14 februari 2009 16:18

Hu vad jag är slut i huvudet nu. Hela dagen gick nästan åt att skriva hemtentan och jag vet inte ens om det gick bra. Frågorna var konstigt formulerade tycker jag. Borde kanske sova lite middag nu. Saga snarkar och det ser så skönt ut i soffan.

Av Sofia - 14 februari 2009 10:40

Nu har jag dammsugit och plockat ordning hemma. Dags för frukost och sedan blir det att skriva hemtenta så att det är gjort. Känns lagom lockande men det skall väl gå bra hoppas jag. 9 uppgifter på 4 timmar bäddar för att det är svåra frågor. Eller väldigt gott om tid så jag hoppas på det sistnämnda.

Av Sofia - 13 februari 2009 21:03

Som jag verkligen inte vill ha men själva idéen var lite rolig. Färgen talar emot den dessutom. Försökte komma på vad som egentligen ska stå på knapparna men eftersom jag har en laptop stämmer inte tangentbordet helt. Länk till sidan

https://keyboardforblondes.com/index.cfm

Av Sofia - 13 februari 2009 19:40

Nu har jag läst klart min bok så istället tänkte jag ta och fixa lite middag. Ska äta tacos ikväll tänkte jag, vilket alla andra också verkar göra. Det är nog typisk fredagsmat faktiskt.

Av Sofia - 13 februari 2009 12:18

Idag är jag verkligen omänskligt seg. Huvudet värker och allt känns som kola. Tyvärr borde jag ändå ägna mig åt studier idag så det är väl egentligen så att jag borde sätta lite fart. Läsa någon timme och sedan ta en promenad så borde jag kvickna till. Fast med tanke på att det är otursdagen idag så borde man kanske hålla sig inne. Hm, om jag nu tror på det där.

Av Sofia - 12 februari 2009 17:15

Dagens första inlägg kommer sent idag. Kan bero på att det verkligen inte har hänt särskilt mycket här alls. Har pluggat och ska plugga är tanken och sen blir det en kväll framför tv:n skulle jag tro. Förkylningen är på väg att ge sig så imorgon kanske man kan ta en promenad. Det hade varit skönt.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards