Alla inlägg under februari 2009

Av Sofia - 9 februari 2009 18:47

i min bok om den svenska miljörätten. Det är intressant men fruktansvärt mycket att hålla koll på i huvudet. Lika bra att läsa klart det nu så kan jag ha resten av kvällen ledig utan dåligt samvete. Försöker komma på vad jag ska göra med min kyckling som jag ska ha till middag. Lutar åt att jag steker den med citronpeppar och äter den i ett tortillabröd med cous-cous och någon sorts sås.

Av Sofia - 9 februari 2009 10:05

Ute skiner det en strålande sol och det verkar vara varmt. Skönt om man nu skulle ta sig en promenad. Jag är enormt förkyld idag men behöver ändå ta mig in till stan och handla ett par jeans samt hämta skor. Har 25% rabatt på jeans och det är sista dagen idag tror jag. Får preparera mig med näsdukar så ska det nog gå bra. Nu blir det frukost och studier.

Av Sofia - 8 februari 2009 16:45

Fy attans så segt det är att plugga. Men det går sakta men säkert framåt och jag känner att jag lär mig något iallafall. Hemmet är äntligen rent och fint iallafall. Tyvärr blir dock bara förkylningen värre och katterna hoppar högt varje gång jag nyser.


Dagens roliga: Reklam i brevåldan riktad till alla män över 40. Inte nog med att jag har bytt kön, jag har visst åldrats 15 år över natten också.

Av Sofia - 8 februari 2009 13:10

Jaha, då var man på väg att bli förkyld. Inte alls roligt tycker jag. Sov länge idag som ett försök att bota men det verkar inte hjälpa. Nu blir det en försenad frukost och sedan blir det städ av badrum och studier för hela slanten.

Av Sofia - 7 februari 2009 16:18

Nu är köket klarstädat. Det tog nästan två timmar men så är det riktigt sent också. Har glömt att äta någon lunch idag så jag får ta en macka när golvet är torrt och sedan äta en tidigare middag. Borde egentligen handla lite tror jag eller så klarar jag mig till imorgon.

Av Sofia - 7 februari 2009 11:47

Stora storstädardagen har än så länge inte ens kommit igång. Jag sov till elva och sen har jag mest plockat iordning och tagit hand om gårdagens disk och liknande. Nu blir det frukost, en tur till Erikshjälpen och sedan ska jag sätta igång. Fast å andra sidan har jag inga tider att passa idag så jag kan storstäda hur länge jag vill, nästan iallafall.

Av Sofia - 6 februari 2009 21:58

Nu har jag faktiskt lite tråkigt. Vädret är ingen höjdare så jag har suttit inne hela dagen vilket känns nu. Man kan ju inte ens ta en promenad i snön. Imorgon ska det bli storstädning för hela slanten men inga studier. Behöver vila någon dag från dem känner jag.

Av Sofia - 6 februari 2009 18:30

Nu är äntligen renskrivningen av min inlämningsuppgift färdig. Imorgon ska jag läsa igenom den och sedan lämna in den. Det har tagit mig hela dagen så nu är jag ordentligt trött och stel i nacken. Kvällen ska firas med att jag bakar en kladdkaka och så blir det fläskfilé och pasta till middag.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards