Alla inlägg den 15 augusti 2010

Av Sofia - 15 augusti 2010 21:30

Nu är vi hemma igen efter en natt i Linköping. Vi har iofs varit hemma ett antal timmar men nu har jag tid att skriva lite. Igår kom föräldrarna hit vid tiotiden på morgonen för att bland annat hämta tillbaka bilen. Jag, mamma och Andreas tog en tur till Erikshjälpen där mamma köpte en glöggryta och vi andra inget alls. Sen gick vi hem, fikade och jag öppnade mina paket, eller snarare kuvert. Jag fick en film, prinsessan och grodan, samt pengar. Sen åkte vi till Söderköping för att äta lunch, de har så enormt god Ceasarsallad på ett ställe där. Vi vandrade runt lite och pappa köpte ett par seglarskor. Sen åt vi några kulor glass på Smultronstället och begav oss hemåt igen. Det var väldigt varmt och kvavt men vi lyckades ändå packa i bilen med saker som skulle tillbaka till Göteborg. En hel del saker blev det. Vi gjorde oss iordning för kvällen och så bar det av till Linköping. Vi var nämligen bjudna på förlovningsmiddag där, hemma hos Andreas föräldrar. Men först åkte vi till Netonnet eftersom jag hade bestämt att jag skulle lägga mina pengar på en ny kamera. Min gamla är inte alls bra och jag har en längre tid varit missnöjd med den. Det var svårt att hitta till Netonnet, precis som de säger i reklamen eftersom vägen dit var ny och således inte fanns med på kartan eller i gps:en. Men vi hittade till slut, jag och Andreas traskade igenom hela affären (hu, det var långt) och köpte sedan en kamera. Så nu är jag lycklig ägare till en ny och betydligt bättre digitalkamera.


  


Kvällen var mycket trevlig, vi drack mousserande vin utomhus i värmen, åt god mat och fick presenter av min mormor och av min farmor. Från föräldrarna hade vi fått tidigare i sommare. Det blev en sen kväll så vi somnade gott sedan. På söndagen åkte killarna till flygvapensmuséet och vi damer gjorde ett besök i gamla Linköping. Tur nog regnade det inte även om himlen var mörk men det var varmt. Vi åt lunch tillsammans och sedan körde mamma och pappa oss till stationen innan de själva åkte hem till Göteborg. På kvällen tog vi det mest lugnt och nu skriver jag det här.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards