Alla inlägg under juni 2010

Av Sofia - 19 juni 2010 11:13

Idag blir det nog en del tv-tittande  här hemma då jag vill se delar av bröllopet på tv. Man får ju passa på när det är storbildstv så att man ser något. Mamma kommer nog att sitta som klistrad framför tv:n idag men jag skall nog se vigseln och kanske lite annat. Dessutom skall jag hämta Andreas på stationen så jag kan helt enkelt inte se allt. Men nu skall jag städa iordning lite innan älsklingen kommer.

Av Sofia - 18 juni 2010 22:05

Nu har jag överlevt min första jobbdag i Göteborg för den här sommaren. Det gick bra och tiden gick ganska fort även om det var ett långt pass. Dock känner jag mig lite småmör nu och skall nog lägga mig i sänge och läsa en bok. Imorgon är jag ledig och på eftermiddagen kommer älsklingen hit. Det skall bli skönt att ha honom här igen, jag längtar efter honom. Och så skall vi titta på kronprinsessan bröllop och äta prinsesstårta. Men nu går jag till sängen helt enkelt.

Av Sofia - 17 juni 2010 20:48

Så nu är jag i Göteborg igen. Igår åkte vi hem från Norrköping efter att jag slutade jobbet. Idag har jag varit ledig och mest ägnat tiden åt att packa upp samt att följa med mamma runt i diverse affärer. Skönt att vara här men Norrköping är nog bäst på sätt och vis ändå. På lördag kommer min älskling till mig, det skall vara skönt att ha honom här i sommar. Marie kom in från balkongen och skrek på mig så hon har nog drömt mardrömmar nu igen. Bara att trösta henne så blir allt bra. Skall nog lägga mig på sängen och läsa lite eller se om det är något sevärt på tv.

Av Sofia - 14 juni 2010 22:34

Nu är jag helt slut och skall således krypa ner i sängen och sova lite. Skall bli skönt att inte behöva vakna förräns 07.45 och att enbart jobba fyra timmar. Mamma kommer på eftermiddagen och sedan måste jag packa inför sommarens flytt till Göteborg. God natt gott folk

Av Sofia - 14 juni 2010 19:51

Sådär ja, nu har jag avklarat min första dag på Willys och det gick bra tror jag. Mycket att ta in i min hjärna och en hel del nya saker och lite som var bekant. Kassan var nog det som var mest bekant, apparaten såg lika dan ut som på Hemköp och hade i stort sett samma knappar. Skönt med CashGuard som räknar pengarna åt en. Känner mig lite ringrostig men det släpper säkert med tiden. Skall jobba imorgon och på onsdag också innan jag åker hem till Göteborg och jobbar fredag och söndag där. Men nu skall jag krypa upp i sängen och se på Top Model tillsammans med min älskling. Och vara glad att jag har avklarat min första dag.

Av Sofia - 13 juni 2010 17:07

Vilket tyvärr inte står för lysnade kullinariskt utan för länsat kylskåp. Vi håller på att tömma kyl och frys inför den kommande hemresan. Fast Andreas skall vara här i lite mindre än en vecka till. Själv åker jag hem på onsdag, mamma kommer på tisdag och skall hämta mig. Sola ute gick sådär, det var enormt kalla vindar så vi gick in igen. Ikväll skall vi nog se klart säsong 1 på Svensson Svensson och tömma barskåpet. Det är typ 2 cl sprit kvar i flaskorna.

Av Sofia - 13 juni 2010 13:42

Nu går vi ut till solen med varsinn bok och försöker få lite färg.

Av Sofia - 12 juni 2010 15:10

Känns som om det finns roligare saker man kan ägna en lördag åt men det är just vad jag ägnar min dag åt. Andreas behöver hjälp med sin skoluppgift så jag är snäll och skriver på den. Usch säger jag bara, den är urtrist och jag har svårt att få tag i någon motivation. Som tack för att jag hjälper till så fick Andreas gå till affären och handla fil och mjölk. Annars har vi mest tagit det lugnt idag, städat i skafferiet och senare skall vi inventera källaren inför sommaren Ullaredbesök. Igår hittade jag den perfekta presenter till Helén och Martin så nu är den beställd. Hoppas att de tycker om den också. Igår besökte vi en rolig théhandel här. Fanns en massa théer och hur mycket olika sorters kryddor som helst. Andreas köpte hallonthé och två små påsar Östgötablandning och Södermalm. Fanns lite Norrköpingstheér också med namn härifrån vilket kan vara bra att ge bort som present. Sen köpte vi även påse Garam Masala Curry och en påse med dekorationspärlor i färgen pärlemo. Kommer nog att gå till den affären fler gånger, ligger nära Söder Tull på Nygatan. Nu skall jag skriva vidare och kanske försöka lära mig dricka thé.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards