Alla inlägg under maj 2009

Av Sofia - 20 maj 2009 11:39

Vad hände med solen? När jag vaknade imorse var det varmt ute och solen sken. Nu är det mulet, småregnar och inte alls lika varmt. Jag som ville ha solsken idag. Hoppas att det är uppehåll när jag ska traska in till bibblan och lämna tillbaka en bok. Funderar på att baka kanelbullar när vädret är så trist, kan jag plugga under tiden som degen jäser.

Av Sofia - 19 maj 2009 23:23

är ingen bra kombination. Under mig firas våren med en Ledin och själv försöker jag titta på Dexter. Ljudvolymen nerifrån är inte störande hög men förstör ändå en del av stämningen med att se på en serie om en mördare. Sommaren är kort passar helt enkelt inte ihop med styckade lik.

Av Sofia - 19 maj 2009 18:58

Det misstag jag gör flest gånger i veckan är att krypa upp med Marie i soffan och gosa. Nästan varenda gång somnar jag av hennes spinnande och så sover jag med katterna. Tur att jag inte sover så länge på dagtid. Dessutom är det mysigt att sova nersjunken bland alla kuddar med två spinnande katter.

Av Sofia - 19 maj 2009 12:34

Idag skiner solen emellanåt vilket är skönt som omväxling mot gårdagens regn. Idag ska jag ägna mig åt miljöekonomirapporten vilket är ganska tråkigt men ändå behöver göras.

Av Sofia - 18 maj 2009 19:47

Det var uppehålle när jag skulle handla vilket kändes väldigt skönt. Inte roligt att komma hem blöt från affären. Dock är det fortfarande grått ute och vädret gör ingen glad. Har pluggat en del till ikväll vilket har känts bra. Nu blir det kort paus innan möte på msn med kurskamrat.

Av Sofia - 18 maj 2009 13:04

Jag tycker alltid att det är så svårt att komma på vad jag ska äta till lunch. Det ska vara lagom mättande och helst ska det gå snabbt att tillaga. Och sådana saker är jag dålig på att komma på. Idag står det helt still i min hjärna så jag får öppna skafferiet och se vad som finns hemma för nu börjar jag bli hungrig.

Av Sofia - 18 maj 2009 10:46

Idag är det återigen måndag och jag känner mig lite allmänt trött. Kan bero på att det tokregnar ute vilket kan få vem som helst att känna sig deprimerad. Dessutom måste jag traska iväg till affären idag, tur att jag har en vattentät jacka. Dagen skall ägnas åt studier så det är väl dags att jag sätter lite fart nu. Men först ett varv med dammsugaren så att jag slipper kliva i kattsanden hela tiden.

Av Sofia - 17 maj 2009 22:49

Nu råder lugnet här hemma. Var en trevlig helg (som vanligt) men det är skönt med en lugn söndagskväll också. Har legat i min säng och tittat på första avsnittet av Dexter. Serien är verkligen enormt bra. Ska försöka skriva lite mer imorgon om hur helgen avlöpte.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards