Alla inlägg under augusti 2008

Av Sofia - 5 augusti 2008 23:43

Nu är fadern hemma igen, det är trevligt med lite sällskap. Det blev grillad lax till middag med kall romsås och kokt potatis. Mycket god och till efterrätt serverades det glass. Sen har vi dragit lakan och gjort lite nytta här hemma. Och nu ska jag jaga fatt på två katter och sedan bege oss till sängen och sömnen.

Av Sofia - 5 augusti 2008 14:53

Saga försvann nyss och jag kunde inte hitta henne någon stans i huset. Puts väck var hon och hon kom inte hur mycket jag än ropade på henne. Efter mycket letande hittade jag henne i linneskåpet bakom en stängd dörr, den hade antagligen gått igen av sig själv. Det var en mycket liten och rädd katt som matte till slut hittade. Tur att det slutade lyckligt den här gången också.

Av Sofia - 5 augusti 2008 13:40

Inatt har katterna lyckats med konsten att välta två stolar i vardagsrummet. Jag förstår inte hur de gör med tanke på att de väger så lite. Nåja, de skämdes efteråt iallafall. Dagen har jag än så länge ägnat åt att tvätta, städa och röja här hemma eftersom far kommer hem ikväll och då får det gärna se lite rent ut. Ska åka iväg och köpa fisk till middag tänkte jag när tvättmaskinen är färdig.

Av Sofia - 5 augusti 2008 00:19

Nu ska här begås en promenad till sängen och drömmens värld. Samt till min bok som det är 150 sidor kvar i så den blir nog inte utläst ikväll iallafall.

Av Sofia - 4 augusti 2008 23:05

Och jag som ska åka till Strana på onsdag kväll och antagligen kommer att passera detta stället vid midnatt. Hoppas att jag inte blir beskjuten. http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=669&a=436533

Av Sofia - 4 augusti 2008 14:08

Marie tycker att det regnar så mycket ute att det är säkrast att befinna sig under mattes paraply i hallen ifall det skulle börja regna in.

Av Sofia - 4 augusti 2008 13:31

Av och till iallafall. Det är inte klokt vilka regnskurar det har kommit under dagen. Vattnet forsade fram på vägen och det gick små vågar. Det vore ju väldigt läglig om det dock kunde hålla upp när jag tar mig till och från jobbet. Jag har förvisso regnjacka men det är ändå opraktiskt med regn. Idag har jag återigen haft en slödag, vikt lite tvätt och läst i min spännande bok. Och nu är det dags för lite mat i magen innan jobbet väntar i vanlig ordning.

Av Sofia - 3 augusti 2008 00:25

Som egentligen skulle bli gårdagens första och enda inlägg bortsett från att det har tickat fram en ny dag. Så kan det gå helt enkelt. Gårdagen ägnades åt att slöa och jobba i nämnd ordning. Samt lite slöande på jobbet när vi inte hade några kunder. Ska jobba senare idag och lär behöva kämpa hårt för att komma ihåg att jag börjar 15.00 och inte 15.50 eller 16.50 som brukligt. Men det ska nog gå. Hur som haver ska jag nu stoppa ner mig själv i sängen och läsa lite i min Nesserbok som jag motvilligt erkänner är riktigt bra och gripande. Natti

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards