Alla inlägg under augusti 2008

Av Sofia - 12 augusti 2008 15:50

Idag har jag och mamma shoppat lite till. Vi tog en tur till Hisingen och Specialbeslag där vi köpte nya handtag till garderoberna i tv-rummet. Jag köpte ett svart linne till kvällens utgång och en trekantig liten tallrik på Cervera. Mamma köpte en rund skål och en mjölkkanna. Och så köpte jag en present till Kajsa men den är hemlig. Hittade en Quack-kanna frå Georg Jensen på rea som jag köpte åt Carolin. Snygg var den. Det fanns tillochmed vita ljus som det stod Georg Jensen på men jag tyckte att det var lite dyrt med 85 kronor för ett par ljus så jag lät bli. Nu målar jag naglarna och sedan ska jag göra mig iordning eftersom jag ska på middag till Kalle och Kajsa ikväll och sedan ut och dricka några öl/cider.

Av Sofia - 11 augusti 2008 22:38

Idag har jag och mamma som sagt varit på shoppingrunda i Marks kommun. Det blev en massa fina handdukar och en badrock till mig. Och så köptes det porslin från Höganäs Keramik på Fabriksbutiken. Tur att det var mina födelsedagspengar som jag handlade för.

Av Sofia - 10 augusti 2008 22:43

Nu ska jag faktiskt ta och sova även om inte klockan är så mycket. Vi ska åka ganska tidigt imorgon, ska hänga på låset på Freeport så det blir till att åka vid halv tio. Med tanke på att jag idag klev ur sängen vid halv tolv kommer det att kännas tidigt. Ska läsa lite i min bok om en australiensisk kanibal innan jag somnar, spännande och sann men tyvärr väldigt dåligt översatt.

Av Sofia - 10 augusti 2008 18:00

Idag sov jag tills klockan var halv tolv vilket var väldigt skönt. Första dagen på länge som inte klockan ringde eller någon väckte mig. Dagen har sedan ägnats åt att få ordning på mitt hem, packa upp prylar, vika tvätt och handla mat. Nu däremot ska jag ta det lugnt och väntar på att middagen ska serveras. Tyvärr är den inte ens påbörjad. Idag blir det köttfärssås och spagetti.

Av Sofia - 9 augusti 2008 00:22

Igår var sista kvällen på jobbet, det känns alltid lite konstigt att sluta jobba på sommaren. För att inte tala om vad konstigt det kommer att kännas att inte behöva jobba imorgon eller nästa vecka. Men det ska bli skönt med lite ledighet innan skolstarten. På måndag ska jag och mamma på käringrally igen fast denna gången även till Horred och så ska vi till Freeport och Fabriksbutiken. Jag ska handla upp lite födelsedagspengar. Imorgon ska jag sova tills jag vaknar (pappa skulle väcka mig senast 19.00 sa han) och efter det ska jag packa upp och försöka få ordning här hemma. Föräldarna är hemma numera.

Av Sofia - 6 augusti 2008 15:53

Ikväll bär det av till Strana efter jobbet. Ska bli så skönt med två dagars lugn och ro. Eller två och en halv eftersom jag åker tillbaka hit på lördag. Titta så fint det är i hamnen en ljuvlig sommardag.

Av Sofia - 6 augusti 2008 13:28

Jag är duschad och kattmaten är inhandlad. Dessutom lyckades jag reta upp två bilförare då jag envisas med att 30 km/h genom ett villaområde skyltat 30 km/h. Just 30 och 50 är två hastigheter jag är väldigt noga med att hålla men det är jag nog ganska ensam om här känns det som. Idag kom mina två handdukar från Ekelunds som jag vann på Tradera. Men nu ska jag inte köpa mer där på ett tag. Nästa vecka ska dessutom jag och mamma ta en tur till Horred och Ekelunds. Nu ska jag vika tvätten tror jag innan jag lagar mig lunch.

Av Sofia - 6 augusti 2008 11:46

  • Först ska jag duscha
  • Sedan åka och handla kattmat, den tog slut i morse
  • Packa det sista inför vistelsen på Strana
  • Ta hand om tvätten
  • Äta lunch
  • Jobba
  • Åka till Strana

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards