Alla inlägg under augusti 2008

Av Sofia - 17 augusti 2008 23:29

Tillbringades i vanlig ordning på Strana. Fredagskvällen var ganska slö, vi åt Cesearsallad och spelade spel. Lördagen kom med skinande sol och blå himmel varpå dagen tillbgingades på sjön. Vi tog en tur med Kipke och träffade på Erland och Maria med sin båt Maria. VI gjorde sällskap till en vik på Hermanö där vi åt lunch, solade och badade. Det var inte varmt i vattnet. Jag har för första gången även sett en massa kammaneter. Tur att de inte bränns eftersom de är svåra att se. Vi åt gemensam grillmiddag, tog en promenad och tittade på Westkust, månförmörkelsen och fladdermöss. Idag har vi bara slöat ute i solen.

Av Sofia - 15 augusti 2008 15:04

Nu snart bär det av till Strana över helgen. Förhoppningsvis är vädret såpass bra at vi kan segla imorgon.

Av Sofia - 15 augusti 2008 12:34

Nu är jag ren och fin, har nyss duschat och det känns bra. Man blir pigg av en dusch. Återstår en tur till fiskbilen för att köpa fisk men det ska enligt mamma inte ske än. Bra det för då kan jag torka lite till.

Av Sofia - 14 augusti 2008 23:06

Kvällens film blev Underbara älskade. Ganska sorlig men tyvärr alldeles för långsam mellan varven. Fast det var oerhört vackra miljöbilder i den, jag vill också ha ett hus som ligger ensamt vid havet. Imorgon eftermiddag/kväll far vi till Strana över helgen så jag ska med andra ord packa lite imorgon och så tar en tur med mamma och köpa fisk.

Av Sofia - 14 augusti 2008 15:33

Hu så jag är tät i näsan och tung i huvudet. Inget roligt alls. Orkar inte göra särskilt mycket och inget känns roligt. Dessutom ser jag ut som en stopplykta med min röda näsa. Skönt är iallafall att jag inte behöver jobba inte kan ligga i min säng och läsa och sova utan att någon bryr sig. Förutom katterna som tycker att jag är konstig som snarkar på dagen.

Av Sofia - 13 augusti 2008 23:04

Jag roade  mig med att sova fram tills det var dags för middag. Det är inte klokt vad man blir trött av en liten förkylning. Till middag serverades det grillad lax med basilikasås och kokt potatis. Sen spelade vi två omgångar MIG som jag vann. Hurra för mig. Nu ska jag dock bege mig till sängen.  

Av Sofia - 13 augusti 2008 17:55

Vad gör alla lediga människor om dagarna? Jag har varit hemma idag och jag håller på att bli tokig. Det finns inget att göra, det mesta är gjort och jag kan inte stryka tvätten för den är inte torr. Det som finns att göra är antigen att läsa i min bok eller lägga upp jeans. Inget av dem känns roligt. Fast eftersom jag är förkyld känns det mesta rätt botten idag.

Av Sofia - 13 augusti 2008 13:44

Och jag känner mig helvissen. Vilket inte beror på för mycket alkolhol utan på att jag är förkyld och traskar runt med ett paket näsdukar i släptåg hela tiden. Gårdagens utgång blev mycket stillsam, vi var en sväng på Kellys där de tyvärr hade byggt om vilket var till det sämre. Först var jag dock hemma hos Kalle och Kajsa där vi åt en urgod vegetarisk tacopaj och drack rödvin till.


Dagen har än så länge ägnats åt en sovmorgon, frukost, röja hemma och nu ska jag baka en tigerkaka. Och hänga upp tvätten om den är klar vilket jag betvivlar.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards