Alla inlägg under augusti 2008

Av Sofia - 26 augusti 2008 23:05

Det blev två tallrikar egentligen. De är trekantiga och mer som uppläggningsfat. En kakao och en blå. Det var ju 75% på dem nu också.

Av Sofia - 26 augusti 2008 23:00

Idag skulle jag och Helén bege oss till våning sju i Kåkenhus och prata med Inger om vår försvunna uppsats. Problemet var bara att hissen enbart gick till våning sex. Man skulle byta hiss på våning fem sa en lapp i hissen så det försökte vi med. Vi letade och letade efter hissen på våning fem. Först hittade vi en personalhiss och sedan hittade vi den riktiga. Som visade sig vara ur funktion för service. Någon trappa till våning sju hittade vi inte. Vi såg en genom ett fönster men den stod det byggnadsställningar i och enda dörren ut var en nödutgång. Vi gav upp och beslutade oss för att mail är ett bra kontaktsätt. Kändes lite som Harry Potter ett tag med trappor som försvinner eller går någon annan stans på tisdagar.  

Av Sofia - 26 augusti 2008 19:35

Sofia bestämmer sig för att efter skolan handla:

  • Strumpor
  • Hörlurar
  • Mp3-spelare
  • Nagelsax
  • Spegel

Sofia kommer hem med:

  • Hörlurar
  • Mp3-spelare
  • En trekantig tallrik från Höganäs


Resten hade hon hunnit glömma av under tiden.


Av Sofia - 25 augusti 2008 23:17

Blev halva Minority Report, jag har nog bara orkat se klart den en gång. Lessnade på filmen nu igen och kände att jag vill se något mer lättsmält så det blev ett avsnitt av Southpark. I vanlig ordning ska jag nu gå och sova. Funderar på att börja läsa boken Världens största fiaskon som jag köpte på bokrean iår. Natti

Av Sofia - 25 augusti 2008 16:57

Idag var första dagen i skolan igen. Det kändes rätt skönt att ha något att göra på dagarna även om det vore roligt med ett jobb. Men det blir det till att söka i höst. Det var roligt att träffa Helén igen och prata en massa strunt och annat. Nu ska jag ta och laga lite middag igen.

Dagens plus: Lönen kom idag och den är jag inte missnöjd med

Dagens minus: Min mp3-spelare är försvunnen

Av Sofia - 21 augusti 2008 22:49

Idag har jag hunnit med mycket. Först följde jag med mamma till frissan eftersom vi skulle åka in till stan efteråt. Sen så gick vi på bio och såg Mamma Mia, jättebra film och helt klart sevärd. Bra musik var det också. Efter det skulle jag vänta på att Kajsa skulle sluta jobba så jag traskade in på en bokhandel och köpte Att älska som en porrstjärna av Jenna Jamesson. Med boken i handen satte jag mig på en parkbänk och läste i två timmar. Träffade sen Kajsa i Nordstan och vi tog en fika på Fröken Olssons. Grillad fisk till middag med föräldrarna och vaniljglass till dessert. Har även hunnit packa och sticka lite. Nu bär det dock av till sängen och sömnen. Imorgon ska jag ju fara tillbaka till Norrköping.

Av Sofia - 20 augusti 2008 23:56

Idag har jag roat mig med att återuppta min stickning som har legat på is i fem år eller något sådant. Men jag började på en ny stickning, det blir en halsduk är tanken. Det var svårt men roligt att sticka och nu har jag ont i händerna. Kvällen tillbringades i vanlig ordning framför tv:n där jag och mamma tittade på Macken och stickade samtidigt. Samt motade bort två katter som också ville leka med garnnystarna och äta på stickorna. Imorgon blir det bio, Mama Mia och sedan en fika med Kajsa.

Av Sofia - 20 augusti 2008 15:33

Idag har jag en ny frisyr, flätor i hela håret. Det är Veronica som har roat sig med att vara kreativ och gå lös på mitt hår. Fast resultatet blev snyggt tycker jag.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards