Alla inlägg under april 2008

Av Sofia - 5 april 2008 13:59

Och jag har nästan varit duktig idag. Har handlat mat och hämtat ut min toner. Och så har jag dammsugit och torkat golven så nu är äntligen lägenheten fin och ren. Nu kan jag njuta av de goda dofterna från såpa och citron. En mycket bra blandning visade det sig när man ska städa.

Av Sofia - 4 april 2008 21:45

och jag är supertrött. Tänker nog gå och lägga mig även om det är tidigt. Eller iallafall göra ordning sängen och stoppa ner mig tillsammans med en bok. Fördelen är att jag kanske vaknar i någorlunda tid imorgon om jag somnar nu.

Av Sofia - 4 april 2008 17:54

Idag har jag försökt få lite ordning i lägenhet så nu ser den mer ut som ett hem och mindre som ett bombnedslag. Åt lunch tillsammans med Helén idag och vi klargjorde några saker i uppsatsen. Nästa vecka skall vi börja skriva på riktigt (inte bara göra enkäter) och det känns skönt. Jag var en sväng på Stadium för att testa de snygga skorna men de fanns inte där. Blev fem par skosnören för tio kronor istället. I helgen måste jag läsa lite om enkäter.

Av Sofia - 3 april 2008 22:58

kom idag som jag redan har nämt och jag är så glad över den. Fast det är ändå lite synd att jag inte hittade den i rött. Så här ser den ut för er som är nyfikna

Av Sofia - 3 april 2008 19:42

Jag har hittat två par snygga skor som jag kan tänka mig. Hittade iofs flera snygga men de är var snyggast. Tyvärr ganska dyra.

Av Sofia - 3 april 2008 19:23

Ikväll har jag städat lite i badrummet och det var inte alls roligt. Blött och slemmigt. Rensa avlopp är ingen höjdare. Det enda positiva var att jag den här gången fick ihop vattenlåset utan läcka på andra försöket. Idag har jag alltså: 

  • städa badkaret med citroner
  • rensa avloppet till badkaret samt städa under badkaret
  • städa badrummer ordentligt, innefattar kaklet
  • torka ur badrumsskåpet
Av Sofia - 3 april 2008 18:19

gör dagarna nu för tiden. Jag kommer hem vid fyra efter en dags skrivande av uppsats och då känns det som om det mesta av tiden har gått. Det går ganska bra med skrivandet. Idag har vi lyckats få ihop 23 enkätfrågor även om det är svårt att veta hur man skall formulera sig. Däremot har vi lite problem att få tag i en klass som har femton elever ur högen vi lottar från. Men det ska lösa sig. Idag har jag hämtat min jacka och den blev jättebra. Skönt att ha en jacka som andas så slipper man känna sig som en kokt sparris hela tiden. Nu ska jag städa badrummet och sedan laga middag. Hoppas att städtipstet med såpa och citron är bra.

Av Sofia - 2 april 2008 22:55

är jag i behov av. Får gå till Stadium någon dag för de har mycket snygga skor

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards