Alla inlägg den 26 februari 2014

Av Sofia - 26 februari 2014 21:46

Nu har jag beställt det turkosa stolsöverdraget, jag tror jag fick det sista. Beställde ett rött samtidigt eftersom frakten var densamma och det röda bara kostade 149 kronor. Så kan jag byta stolsöverdag till julen. Köpte från Bemz vars affärsidé är att sälja nya klädslar till Ikea. Mycket dyrare än de klädslar man kan köpa på Ikea men väldigt mycket finare. Med andra ord kommer stolen från Ikea. 


Jag har hittat ett tyg som jag har förälskat mig i och som jag funderar på att köpa och sy kuddfodral i. Tyget kommer från Littlephant som främst gör barnkläder men även porslin och heminredning. Tyget kostar dock 649 kronor metern men jag skulle kunna sy 8 stycken kuddfodral, 40*40 om jag väljer en enfärgad baksida. Meterpriset är nästan detsamma som Littlephant tar för ett kuddfodral. Men vilken färg ska jag välja?


De man kan välja på är: grå-grå, svart-grå eller aqua-vit. 

     

Av Sofia - 26 februari 2014 19:54

Idag har jag köpt en begagnad Henriksdalsstol som jag ska ha som skrivbordsstol i nya lägenheten. Den har vit klädsel och den stora frågan är om jag ska köpa till en ljust turkos klädsel. Det finns en för halva priset på Bemz. 


Så här ser min stol ut just nu:

     

Och så här ser stolen med överdraget ut. Det är dock ljusare ben på min stol eftersom de är i björk och inte ek. 


 



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards