Alla inlägg den 2 oktober 2011

Av Sofia - 2 oktober 2011 19:34

Trots en begynnande (och förhoppningsvis upphävd) förkylning har helgen varit trevlig. I torsdags eftermiddag mådde jag inte alls bra och gick hem från jobbet två timmar tidigare. Och i fredags var jag hemma och kurerade mig. Jag sov tolv timmar den natten och en timme på dagen men sedan mådde jag lite bättre. Jag har sovit ganska mycket i helgen så förhoppingvis har den tagit knäcken på infektionen. Vi har haft underbart väder i helgen, varmt och skönt med mest sol och klarblå himmel. Sådär underbar som en höstdag kan vara. Igår var Andreas i Linköping en sväng över dagen så jag passade på att sova länge, ligga kvar i sängen och läsa i en bok samt klappa katterna. Det är så mysigt att göra det att jag undrar varför jag inte gör det oftare. Förmodligen för att jag brukar bli för hungrig för att ligga kvar.


Fixade och donade lite här hemma och när Andreas kom hem tåg vi bussen till stan och gick på Oktoberfest. Fast det var en väldigt lugn och fridfull tillställning. Utanför The Lamp Hotel och restuarang Ardor hade de dukat upp med långbord där man kunde äta tyska specialiteter. Vi åt sauerkraut med tyska korvar och jag drack den väldigt tyska drycken 7 up. Andreas drack öl. Avslutade med något som kallades för Apfelstrudel men som mer var som vanligt äppelkaka. Gott var det ändå. Tog en buss hem, ägnade kvällen åt att se på tv och somnade gott. Idag har vi donat lite till, tagit en promenad till jobbet och hämtat lite saker samt tagit en vända på stan där jag köpte ett par jeans på H&M. Lagat goda laxburgare till middag och myst i soffan framför tv:n. Nu har jag precis ropat i en Lottabok på Tradera, den andra för dagen. Första fick jag för 3 kronor och den här för 9 kronor. Plus frakt då förstårs. Och nu hägrar sängne och sömnen. Stockholm blir det inte förräns på tisdag. God natt.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards