Alla inlägg den 30 oktober 2011

Av Sofia - 30 oktober 2011 20:02

I mina två förra inlägg använde jag visst ordet mys tre gånger, ganska ovanligt för att vara jag eftersom jag är smått allergisk mot ordet. Kanske för att jag tycker att det överanvänds i nästan alla sammanhang, och särskilt i kombination med fredag, fredagsmys får mig att vilja dra en gammal filt över mig. Men jag är visst inte bätte jag utan lyckas som sagt använda mys jag också. Förmodlinge för att det passade in där, och för att jag nästan har en hatkärlek till ordet. Så det finns viss risk att ni kommer att få läsa ordet mys i del i den här bloggen, för julen är en mystid. Men jag lovar att jag inte kommer att överanvända det och defintivt inte i samband med fredagar.  

Av Sofia - 30 oktober 2011 17:01

Idag är det söndag för er som har missat det och vi har bytt till vintertid, eller normaltid som det också heter. Fast jag tycker att vintertid låter mysigare på något sätt. Som en tid fylld av förväntan, ljuvliga dofter, fint pynt och kall, vit snö. Som en tid med varm choklad, röda kinder och mys tillsammans framför tv:n eller med en god bok. Appropå böcker har jag idag ropat i den sista Lotta-boken. Det känns skönt att ha en komplett samling och nu ska jag läsa om dem i rätt ordning tänkte jag. Läsa riktigt långsamt och tänka på varje ord. För när boken är ny läser jag fort men nu ska jag ge mig tid. Det känns som om det börjar bli dags att tänka på julklappar snart, jag tycker inte att om stressa fram dem så planeringen är faktiskt påbörjad och första julklapparna är inköpta. Den stora och svåra frågan är som alltid, vad ska jag ge till Andreas. Och så har jag anmält mig till en julswapp som i korthet går ut på att man köper 24 paket för en viss summa, skickar dem till en person och så får man 24 paket av en annan hemlig tomte. Som en trevligare form av kedjebrev helt enkelt.


Idag har vi städat här hemma, det är skönt att få det fint och rent. För det mesta är det ändå rätt välstädat här men nu har vi slagit på stort och tvättat mattorna och torkat golven. Igår lagade vi en riktigt god middag, vi gjorde kycklingsandwich med olika tillbehör. Tyvärr var inte avokadon mogen i affären så den fick vi var utan. Men gott blev det ändå trots ett litet missöde, jag brände bröden när jag rostade dem i stekpannan. Så illa att brandvarnaren startade. Fast det gör den rätt ofta, den sitter i närheten av köket. Kvällens planer är att se en bra film, äta äppelkaka men först av allt ta hand om disken. Mot köket således.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards