Alla inlägg den 29 oktober 2011

Av Sofia - 29 oktober 2011 14:27

Nu är hösten här på allvar och på något sätt tycker jag om det. Man har en bra ursäkt för att sitta inne med en bra bok och en varm filt. En kopp te passar säkert till men jag tycker inte om te i någon större utsträckning. Och tända ljus, det ökar mysstämningen väldigt mycket. Jag har köpt några Yankee Candle doftljus och en snygg ljusstake att ha dem i och det luktar ljuvligt. Lagom stark doft för att vara doftljus och så brinner de vackert. Tyvärr lite dyra men det vägs upp av den fina kvaliteten. Just nu eldar vi ett som luktar körsbär och hemmet luktar svagt av körsbär, framemot julen blir det mer juldofter. Vädret har varit väldigt bra den här hösten tycker jag, många dagar med sol och blå himmel. Och då försöker vi vara ute lite iallafall, som idag då vi gick till en Megaloppis på Borgen. Det var mindre folk där av vad jag trodde och vi köpte fem filmer och två höganäsäggkoppar. Äggkopparna var ett fynd, två för en femma. Katterna njuter också av hösten och än så länge är det inte för kallt för dem att vara på balkongen. Julmänniskan i mig har redan börjat längta till att plocka fram allt julpynt och göra det fint här hemma. Det är ju bara en månad kvar tills vi plockar fram allt vårt fina pynt. Och glöggen är redan satt, vi gör GPs dunderglögg och den ska stå mellan 4 och 6 veckor. Så nu luktar det jul i förrådet. Marie höstmyser i fönstret, orkidéerna som vanligtvis står i krukorna är på vattning i duschen.


   

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards