Alla inlägg under juli 2008

Av Sofia - 22 juli 2008 14:57

Vodka är inget som jag dricker några större mängder av och köper jag något blir det ofta ett billigt märke. Men jag blir sugen på att köpa Absolut Vodka i förpackningen Colors eftersom den är så oerhört snygg. Det är regnbågsflaggan på flaskan och är Absoluts stöd till den relaterade kulturen. Finns på ett vanligt systembolag (såg den i går i Kållered), i en begränsad upplaga och kostar som en vanlig Absolut. Fram för fler vackra spritflaskor med givande budskap.

Av Sofia - 21 juli 2008 23:26

Det är farligt att gå på stan när man inte ska handla något. Men för att ta det hela från början träffade jag mamma, Karin (mammas kusin) på Nisse Platsen för en snabbfika innan Karins tåg skulle gå. Därefter beslutade jag och mamma oss för att ta en tur till NK och Henri Lloyd affären där för att se om de hade en jacka till min morbror, nu när det ändå är rea. Vi hittade ingen som passade så därför tänkte vi gå till en annan affär där jag hade läst det skulle vara rea. Vi hittade affären trots att jag först varken kom ihåg namn eller adress. Vi hittade ingen jacka till morbror men väl en till mig. En sådan som jag har velat ha en längre tid och dessutom till 50 % av ordinare pris. I min storlek. Hurra, så nu är jag en Henri Lloyd jackare rikare. Vi tog även en tur till Kållered där jag köpte ett par seglarskor för pengarna jag fick av farmor i veckan. Så nu har jag snygga kläder men är pank. Och nu ska jag sova.

Av Sofia - 20 juli 2008 14:05

Jag vill åka till Strana nu och inte behöva vänta tills på fredag. Det är ju hur lång tid som helst tills dess. Suck, och kusinen som kommer dit redan idag. Fuskigt.

Av Sofia - 20 juli 2008 13:23

Iallafall för min del. Idag klev jag inte ur sängen förräns vid elva och det var riktigt skönt att få sova ut ett tag. Jag har startat diskmaskinen och tvättmaskinen så lite duktig är jag. Annars ska det i vanlig ordning arbetas ikväll och sedan är jag ledig imorgon. Surfar runt på en massa inredningssidor just nu och drömmer om alla vackra saker man kan köpa om man hade haft lite mera pengar. Men drömma kostar ingenting.

Av Sofia - 20 juli 2008 00:04

Det blev en slö kväll med en godispåse framför tv:n där jag tittade på Skruven är lös. Jag måste dock säga att vi inte har särskilt gott lösgodis på jobbet. Nu är jag riktigt sömnig så jag ska stoppa ner mig i sängen med min bra bok, Luftslottet som sprängdes och sedan sova sött.

Av Sofia - 19 juli 2008 15:55

Idag har jag sytt klart mina 12 kuddar och jag är ganska nöjd med dem. Det var lite svårt att sy i så tjockt tyg. Lyckades sy av en nål dessutom men teknisk som jag är klarade jag av att byta den. Nu bär det snart i vanlig ordning av till jobbet. Fast ikväll slutar jag vid nio så jag hinner köpa mjölk och bröd efteråt. Och så ska jag komma ihåg att köpa ett Maxirabatt så att jag kan åka buss på måndag.

Av Sofia - 18 juli 2008 13:44

har jag dammsugit hela huset. Fy attans vad tid det tar och vad trött man blir på köpet. Ska fira det rena huset med att ta en dusch och laga middag innan det i vanlig ordning bär av till jobbet.

Av Sofia - 17 juli 2008 23:31

Är att Ekelunds linneväveri och Linneväveriet i Horred är samma företag. Det tror jag iaf eftersom det blir träff på samma företag på Google. Låter logiskt, det borde inte finnas två linneväverier i Horred.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards