Alla inlägg under juli 2008

Av Sofia - 17 juli 2008 22:49

Jag har en liten mjölktjuv i huset som passar på när matte vänder bort blicken. Mjölk är smaskens tycker Saga. (Och ja, jag vet att katter inte ska dricka mjölk men det är ju inga mängder).

Av Sofia - 17 juli 2008 22:32

Senaste drömmen är ett par seglarskor i brunt. Jag vill verkligen ha ett par sådana och jag tror att jag ska köpa det i nästa vecka. Jag får lura med mamma ner i Kållered och Bäckebols skor där hon köpte sina.

Av Sofia - 16 juli 2008 14:58

Jag fick en del gjort idag vilket gjorde mig nöjg. Fast det lär man ju inte behöva vara spågumma för att räkna ut. Maten är i magen och jag är mätt och trött. Vilket inte är så lysande om  jag ska jobba. Men i vanlig ordning kommer det att gå över. Imorgon är jag ledig och då ska jag ta mig en tur till farmor i Trollhättan.

Av Sofia - 16 juli 2008 12:56

Jag kan inte se på TV för det har gått en antennomkopplare hemma. Tur nog kan jag se på dvd och vhs iallafall. Antagligen gick den sönder i söndags och jag upptäckte det idag när jag skulle ställa klockan på boxen. Det säger något om hur ofta jag tittar på tv under sommaren. Nu ska jag bädda rent och vika det sista av tvätten.

Av Sofia - 16 juli 2008 12:11

och mycket återstår. Nu har jag tagit en paus i några minuter innan jag ska ge mig lös på tvätten och städa badrummet här nere. Det på ovanvåningen är fint och blommorna är vattnade. Känns skönt att det är lite ordning här hemma iaf.

Av Sofia - 15 juli 2008 11:59

Jag har en slödag idag när jag inte alls känner för att göra något. Tyvärr är brödet slut hemma och snart är mjölken också det vilket innebär att jag måste åka och handla lite mat. Med andra ord borde jag hoppa in i duschen så att jag snart kommer iväg istället för att sitta framför datorn och läsa serier.

Av Sofia - 15 juli 2008 00:30

Äntligen ska jag stoppa ner mig i sängen. Tvätten är vikt, den som är torr iaf. Det är dålig tork här, antagligen är det alldeles för fuktigt ute. Jag ska bara fånga in mina katter först. Imorgon ska jag pyssla här hemma innan jobbet och enligt mitt horoskop skulle jag få en massa gjort imorgon. Det kan jag ju alltid hoppas på.

Av Sofia - 14 juli 2008 23:56

Vad trött jag är, och det var en synnerligen dålig idé att starta tvättmaskinen så här sent på kvällen men eftersom Marie hade spytt på mattan var det lika bra att tvätta den. Idag har jag och Kajsa varit på stan. Jag köpte ett par skor och så hälsade vi på Kalle i Henri Lloyd affären inne på NK. Där fanns det en massa snygga kläder och mycket var det 50% på men det var ändå för dyrt för min plånbok. Jag hade antagligen enbart haft råd med ett skärp och något sådant är jag inte i behov av. Dagens erfarenhet är att man inte ska fråga danskar vad saker kostar i affären när varan har tappat streckkoden eftersom jag ändå inte förstod svaret. De räknar så krångligt där.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards