Alla inlägg under juli 2008

Av Sofia - 29 juli 2008 13:57

Ute och inte lika varmt inne. Var en tur till Cervera där jag bytte färg på en skål och passade på att köpa två assietter från Höganäs i en variant som har utgått ur produktion. Till 50% av ordinare pris. Farligt med rea, det var 50% på en massa snygga saker men jag höll mig i skinnet. Hurra. Nu vankas det en kall Loka i solen, eller snarare skuggan så att jag inte bränner mig mer.

Av Sofia - 28 juli 2008 23:23

Vädret har varit helt underbart för att vara sommarväder och kustväder. Solen sken hela helgen och det var bitvis alldeles för varmt. Men bra väder att fylla år på eftersom vi kunde nyttja morbrors och dennes familjs trädgård för kalas. På kvällen var det soul-kväll på Lokalen med tillhörande god mat. Föräldarna mina for hem igår men jag stannade kvar och umgicks med släkten. Vi bryggseglade i Kipke på kvällen. Kort sagt en bra helg och här kommer det massor med kort på både Strana, Soul-kvällen och bryggseglingen. För fler och mer proffsiga kort från Stranaveckan se http://www.halleviksstrand.se/

 Bilderna visar uppifrån och ner:

  • Delar av hamnen på Strana
  • Mamma (th) och hennes bästa vännina Britt
  • Sjöbodar på Strana
  • Christopher och hans kompis simmar i hamnen
  • Utsikt från Lokalen
  • Namnsdagsbarnet Jesper, han har namsdag på min födelsedag
  • Flaggspel
  • Mingel på Lokalen
  • Tindra i sittbrunnen på Kipke

Av Sofia - 24 juli 2008 11:17

Nu bär det av till trädgården och solen. Skönt.

Av Sofia - 23 juli 2008 23:48

Det är svårt att göra chokladfigurer i smält choklad och de blev inte alls lika fina som jag tänkte mig. Men nu är de gjorda och ligger på stelning i köket. Och jag ska ta och sova tänkte jag.

Av Sofia - 23 juli 2008 13:05

Nu kommer solen till Hovås också även om det är lite moln kvar. Hoppas att den är kvar tills imorgon eftersom jag och Kajsa tänker ta en tur till Saltholmen då. Jag ska göra chokladfigurer också men det får bli ikväll efter jobbet eller så får jag kliva upp tidigare imorgon. Undra om jag lyckas skriva Sofia 25 år i choklad eller om jag ska hålla mig till nonfigurativa mönster istället. Det sistnämnda är nog säkrast.

Av Sofia - 23 juli 2008 12:29

Jaha, nu behöver man visst vara rädd för berusade älgar också. Det räcker inte med björnar, ormar och andra läskiga djur. Man kan med andra ord även lägga till älgar på denna lista. Vad kommer härnäst? Livsfarliga tångräkor som biter en i tårna under badstunden. För mer läsning om farliga älgar, följ länken. http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=434314

Av Sofia - 22 juli 2008 23:33

Nu är jag så trött, så trött att jag ska ta och sova. Imorgon blir det till att vika tvätt och göra chokladfigurer. Men först sängen.

Av Sofia - 22 juli 2008 16:13

Nu ska jag återigen ta mig till jobbet och det känns lite konstigt med tanke på att jag inte har jobbat sedan iförrgår. Som om det skulle vara någon längre ledighet. Ska plocka in katterna först och sedan byta om. Skönt att börja fem istället för fyra.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards