Alla inlägg den 13 juli 2008

Av Sofia - 13 juli 2008 22:29

I veckan lyckades jag (vi) med konststycket att besöka Käringön två dagar i rad. På torsdagen tog jag och mamma Strömstierna ut för att äta lunch på Petersons krog. Hon åt fisksoppa och jag hälleflundra, båda sakerna var god. Vi passade även på att traska runt i affärerna och jag köpt en handduk från Ekelund. I fredags åkte vi ut med morbrors båt Vega till Käringön för att äta middag tillsammans på Ökrogen. Caroline och Jesper var redan på Käringön. Vi hade det trevligt och pizzan var god men bäst av allt var Jespers korv. Caroline hade köpt en japansk leksak till Tindra av vilken man skulle kunna forma  minst 50 olika figurer. Jag och Jesper lyckades med att göra en elefant, en katt, en räv, ett Loch Ness odjur och en björn. På bilden syns jag och Jesper där vi stolt visar upp vår elefant.

Av Sofia - 13 juli 2008 21:34

Jag har hittat ägaren (antagligen) till den Tango vi såg på Käringön och som Jesper ville ha. Ser båten på bilden bekant ut? http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=913&a=432052

Av Sofia - 13 juli 2008 21:00

10 favoriter
Dialekt: Bohusländska

Mat: Fisk, alltid gott.
Låt: High Hopes – Pink Floyd

Tecknad figur: Marie i Aristocats

Sport: Formel 1 när det gäller att titta på. Ingen när det gäller att utöva.

Komiker: Hasse & Tage eller Galenskaparna & After Shave

Veckodag: Alla lediga dagar

Glassmak: Pina Colada.

Soloartist: Thåström 


9 för tillfället

Humör: Seg och långsam

Tanke: Borde vika tvätt och varför köpte jag ingen choklad på jobbet

Kläder: Gråa mjukisbyxor och en grå munkjacka. Och ljublåa myssockar

Bakgrund: Ljuden från värmepumpen
Känsla: Trött
Tid: Tio i nio, redan kväll
Bästa sak: Att jag snart ska få åka till Strana igen

Irritationsobjekt: Att jag aldrig hinner med allt jag vill
 

8 första
Bästa vän: Veronica, söstra mi.
Husdjur: Grodyngel som liten. Annars var det nog dvärghamstern Snuff

Kyss: Minns inte
Piercing: Äkta piercing med nål var i öronkanten
Förälskelse: Niklas (släkten kan ju fundera på vilken)
CD skiva: More of ABBA Gold
Bil: En blå Volvo 855
Ord: Vava, tror jag. Skulle betyda farfar

7 senaste
Telefonsamtal: Med mamma och pappa om att jag ville ha bilderna från i helgen

Mat: Köttfärssås med spagetti
Dryck: Fanta World
Biltur: Från jobbet idag
Tv-program: Vädret på SVT i veckan

Spelad låt: Shine on your crazy diamond – Pink Floyd
Köpta klädesplagg: Sockar på Gekås i Ullared

6 har du någonsin
Dejtat någon av dina bästa vänner: Nej, det tror jag inte
Brutit mot lagen: Kört för fort
Blivit arresterad: Det tänker jag undvika
Badat naken: Ja.
Varit med på TV: Ja, på Östnytt.
Varit med i tidningen: Ja, Bohuslänningen tror jag att det var.


5 nej tack;
Skolämne: Matematik
Mat: Strömming och bläckfisk
Musik: Dansband
Dryck: HB, aldrig druckit iofs
Djur: Orm, björnar, mördagsniglar och bläckfisk om de ligger på tallriken

4 saker
Du gjorde igår kväll: Sanerade hemmet
Du kan höra just nu : Luftvärmepumpen
Du inte kan leva utan: Choklad, katterna och havet

Du gör när du har tråkigt: Terroriserar omgivningen så att de muntrar upp mig



3 personer

Du kan berätta allt för: Antagligen inte någon, mer Veronica är närmast

Du tycker om: Familjen, vännerna och släkten

Du inte gillar: Stöddiga kunder på jobbet


2 val

Coca Cola eller Fanta: Coca-Cola eller Fanta Citron

Hund eller katt: Katter, Saga och Marie 


1 önskan

Att jag blir lycklig i mitt liv

Av Sofia - 13 juli 2008 19:44

För alla er som inte vet vad ni ska köpa i present till mig när jag fyller 25 kan jag tillägga att jag önskar mig handdukar från Ekelunds linneväveri. Gärna i något marint motiv (nähä) men andra motiv går också bra. Det här var ett av de snyggaste motiven som fanns på hemsidan.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards