Alla inlägg den 8 januari 2013

Av Sofia - 8 januari 2013 20:14

Nytt år och därför är det väl rimligt att jag sätter upp några nya målsättningar. Sikta mot stjärnorn och nå trätopparna brukar man säga. Och jag är rätt glad om jag når halvvägs upp på trädet, och då menar jag inte en martall eller en dvärgbjörk. Mina målsättningar för 2013 är:


  • Återstarta mitt lchf-liv. Det har gått på sparlåga i december men sedan ikväll är det igång igen. Jag har gjort veckomatsedlar för fem veckor framåt med tillhörande inköpslista. Kommer att behöva stå ut med mina sockercravings igen men efter i höstas så vet jag att de går över. 
  • Ta hand om mitt hår och min hy. Som säkert alla vet vi det här laget så gifter jag mig med min älskade prins i augusti och då vill jag vara mitt vackraste jag. Alltså ska jag sköta mina naglar, göra minst en hårinpackning i veckan, alltid smörja in mig efter duschen, tvätta ansiktet med anpassade produkter och inte med tvål och vatten. 
  • Göra mitt yttersta för att få ett nytt jobb. Min nuvarande projektanställning upphör i slutet på januari och sedan vet jag inte alls vad som händer. 
  • Röra på mig varje dag. Antingen utomhus eller inomhus. Jag har fått ett promenadband i julklapp av mina föräldrar så nu ska jag gå minst 3 km om dagen. Och så ska jag använda min balans- och träningsboll. 
  • Och inte bli besviken på mig själv när jag misslyckas med mina mål med träningen utan ta nya tag. 
  • Bloggare oftare än en gång per månad. 
  • Vara snäll mot Andreas, något jag är för det mesta men mitt mål är att inte reta upp mig på småsaker. 

Idag har jag beställt skor till bröllopet. Ska bli spännande och se om de passar. Kostade bara 116 kronor så passar de inte kan de säkert glädja någon annan. Och så har jag beställt en liten handväska till bröllopet. Kan vara skönt att ha lite småsaker lättillgänliga i den. Fyndade den på Ebay, hoppas att den är snygg i verkligheten också. Den kostade också 116 kronor. 



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards