Alla inlägg den 15 december 2009

Av Sofia - 15 december 2009 21:35

eller packat och klart ska det snarare vara. Fick rationalisera bort ett par jeans men det ska nog räcka med två par i värmen. Imorgon blir det uppstigning tidigt, klockan ringer vid fyra. Sen bär det av till Landvetter där planet till Stockholm går vid sjutiden. Sen är det 2,5 timmars väntan i Stockholm på planet som ska ta oss till Chicago, beräknad flygtid är 9 timmar. Sen blir det planbyte och vidare till San Fransisco vilket beräknas ta 4,5 timmar. Vi landar klockan 03.00 svensk tid vilket är 18.00 lokal tid ungefär. Hoppas att jag lyckas sova något på planet. Jag har med mig mp3-spelare med musik och talböcker, två tidningar, två böcker bland annat sista delen i Twilightsagan så jag ska nog lyckas fördriva tiden. Men jag kommer att vara mör när jag kommer fram. God Jul och Gott Nytt År önskar jag er alla.

Av Sofia - 15 december 2009 19:38

Nu är katterna avlämnade på sitt pensionat och älskligen åkte hem igår. Det känns väldigt tomt utan dem alla. Hur ska jag klara mig i tre veckor utan någon katt eller pojkvän att pussa på. Det kommer att kännas så tomt även om jag har mycket roligt att se fram emot. Jag saknar redan Andreas och det kommer nog inte bli bättre med tiden. Å andra sidan kan jag se fram emot när vi återigen får träffas. Det kommer att bli så underbart. Hu, det är jobbigt att vara ifrån dem man älskar, det tär på hjärtat och själen.


   Saga 


   Marie


   Älsklingen Andreas

Av Sofia - 15 december 2009 15:10

Det tar väldigt lång tid för mig att packa idag. Har lagt fram mina kläder på sängen och nu behöver jag mammas hjälp för att gå igenom vilka av dem jag ska ha med mig. Eftersom vi ska vara borta i tre veckor kommer det att behövas en del kläder. Dessutom är det bara 10 grader ungefär i San Fransisco så här års och vi har planerat in en tur till Alcatraz där det visst kan vara rätt kallt. Med andra ord åker vantarna med i packningen. På Hawaii skall det nog vara varmare så bikinin är framlagd och ska snart packas ner. Ett ärende återstår idag och det är att lämna katterna på sitt pensionat. Jag kommer att sakna dem och jag tror de kommer att sakna mig med, framför allt Saga. Hon är så väldigt mattig av sig. Jag har fortfarande lite skolarbete som skall göras även om motivationen är så långt ifrån topp som man kan komma.

Av Sofia - 15 december 2009 10:42

Idag har jag en lång lista på att allt som ska göras under dagen och som kan bockas av. Det viktigaste är såklart att packa och det ska jag göra om ett tag. Innan dess skall jag och mamma göra några små ärenden och det hoppas jag gå fort. Men med lite ordning och reda ska jag nog hinna göra det mesta idag. Eller jag måste hinna göra allt idag eftersom vi åker imorgon. Nu ska jag ta och bege mig från datorn och sätta lite fart med ännu en punkt på listan.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards