Alla inlägg den 1 december 2009

Av Sofia - 1 december 2009 21:57

Jag blev så inspirerad av älsklingens julpyntade att jag beställde lite eget fint julpynt via nätet. Eller snarare vi beställde eftersom paketet kommer till Andreas då jag inte vill riskera att det blir liggandes när jag åker till USA. Samt att rean enbart varade fram till sista december så jag kan inte beställa efteråt. Jag har insett att jag kommer att få "stå ut med" diverse julpynt när vi ska fira jul tillsammans så jag bestämde att det bästa är att köpa lite själv som jag vill ha. Den här gången blev det inget julpynt från Georg Jensen utan fina tomtar från Rolf Lidberg. Fyra stora och fyra små underlägg och två handmålade julkulor blev det. Helgens roligaste och mest udda sammanträffande var när Andreas plockade fram sin favoritbarnbok om julen och det visade sig vara exakt den boken som jag älskade som liten och som fortfarande är en av mina favoriter. Ibland tror jag att vi har hört ihop i ett tidigare liv. Här kommer lite kort på mina nya inköp


   Det är trollen som har pyntat granen          


   Pappa tomte gör en kälke till barnen


   De fina underläggen som vi ska ha på julen

Av Sofia - 1 december 2009 17:08

Att köa för sprutan tog inte så lång tid som jag trodde. Det var en enorm kö i korridoren när jag kom dit så jag trodde jag skulle få vänta i evigheter. Men den rörde sig ganska fort framåt och jag hade med mig en pocketbok som jag läste i under tiden. Fick vänta lite över en timme totalt innan jag fick min spruta. Det å andra sidan tog ungefär 1 minut totalt. Känns skönt att ha det gjort och jag hoppas jag slipper biverkningar. Känner mig trött men det kan bero på att jag har hållit igång idag också. Ska nu göra den sista tredjedelen i mitt frågeformulär och sedan ha möte i skolan klockan 19.

Av Sofia - 1 december 2009 12:50

Nu skall jag snart bege mig iväg till köernas land. Ska bara göra iordning mina mackor också. Har ätit lunch och gjort klar delen i arbetsmiljö som jag hade förutsatt mig. Har även hunnit besvara två, tredjedelar av ett annat papper med instuderingsfrågor. Hoppas att jag hinner/orkar göra klart resten ikväll.

Av Sofia - 1 december 2009 10:19

Ujuj, det är redan den första december idag. Hurra, jag får öppna min första lucka i min kalender idag.Tiden går väldigt fort, veckorna flyger fram. Idag lyckades jag vakna i någorlunda vettig tid och nu är allt som ska göras på morgonen avklarat. Vädret ute är ganska deprimerande även om det inte regnar. Jag är lite småtrött just nu men det ska nog gå över snart. Det är dags att göra klart delen om psykosociala arbetsmiljöeffekter innan jag beger mig till sjukhuset. Måste komma ihåg att äta lunch också. Tänkte mig gröt så att jag står mig ett tag. Och så ska jag ta med mackor och en bok. Med andra ord är jag inställd på en lång väntan. Bara inte vaccinet tar slut.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards