Alla inlägg den 2 december 2009

Av Sofia - 2 december 2009 22:15

Sådär ja, nu är degen till pepparkakorna gjord och vi kommer att baka ut dem imorgon. Jag använde recept från Sju sorters kakor och hoppas att det blir gott. Nu ska jag rolla bort lite katthår från mina kuddar och njuta av mitt fina hem.

Av Sofia - 2 december 2009 18:55

Saffranskakan är klar och den blev väldigt god. Särskilt tillsammans med en mugg kall mjölk. Det är julfint och mysigt här hemma, återstår bara att byta duk och handdukar till sådana med julmotiv på. Ska sätta en pepparkaksdag ikväll samt städa badrummet. För det har jag fortfarande inte gjort. Saga snarkar på stolen brevid mig. Jag tror att hon skulle vara jättesöt i en tomteluva men det kanske inte är så snällt mot katten.

Av Sofia - 2 december 2009 14:13

Ge mig min energi tillbaka tack. Jag är så trött och less på att kroppen inte riktigt lyder som den ska. Känner mig kraftlös helt enkelt. Jag har ändå fått ganska mycket gjort idag och mer ska det bli. Tog en sväng till Erikshjälpen där jag köpte några tallrikar, de årtal som jag inte fick tag på förra gången, samt handlade på Netto. Tyvärr fanns det inga färdighackade mandlar så jag får hacka själv. I blomsteraffären sålde de väldigt fina tomtar så jag köpte tre stycken i olika storlekar. Ganska billiga också. Det är ju så svårt att hitta fint julpynt. Nu ska jag dammsuga och städa badrummet är det tänkt för att sedan laga julkakor. Imorgon kommer älsklingen och då ska vi göra ischoklad. Samt handla julat för på fredag ska vi fira vår lilla egna, privata julafton.

Av Sofia - 2 december 2009 10:58

Idag har jag ont i armen, antagligen en biverkning av sprutan igår. Den känns öm, ungefär som ett blåmärke, och så lyder den mig inte riktigt. Känns som om jag har sovit på den hela natten vilket jag troligtvis inte har. Men så länge mina biverkningar inte är värre än så klagar jag inte. Idag är det minusgrader ute och väldigt fint med en massa rimfrost. Solen skiner och katterna har fullt upp med att jaga solkatter på golvet som bildas av mitt julpynt. Måste vara frustrerande att jaga något som inte går att få tag på. Jag behöver gå och handla idag men jag ska vänta tills mitt hår har torkat till ytterligare. Föresten så är det idag den andra december vilket innebär att det bara är 14 dagar kvar tills vi åker till San Fransisco och Hawaii. Det ska bli så underbart.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards